Plátenná strecha skrytá pod vekom za zadnými sedadlami, vietor vo vlasoch, zvuk osemvalca a krásne tvary. Takýto zážitok sľubuje Lexus s príchodom modelu LC 500 Convertible.
Lexus LC sa radí medzi najkrajšie autá, ktoré sme kedy mali na test. Kupé športových tvarov sme vtedy vyskúšali s hybridným pohonom. Teraz Lexus prináša ďalšiu lahôdku, keď k vydarenému dizajnu pridáva aj sklápateľnú strechu.
Kabriolet Lexus LC 500 oficiálne debutoval v týchto dňoch na autosalóne v Los Angeles. Prvé fotografie ukazujú, že po sklopení strechy nestratil nič zo svojej príťažlivosti, práve naopak. S vetrom vo vlasom a s osemvalcom pod kapotou nepochybne posunie zážitok z jazdy na novú úroveň. Plátenná strecha sa po sklopení skryje pod veko za sedadlami. Kabriolet si napriek tomu zachoval aj dvojicu núdzových sedadiel vzadu. Materiál strechy Lexus podľa vlastných slov starostlivo vyberal tak, aby sa nevlnil a zabezpečil kvalitnú zvukovú izoláciu od okolia. So strechou je možné manipulovať do rýchlosti 50 km/h, jej otvorenie trvá 15 sekúnd, zatvorenie 16 sekúnd.
Aj keď sa to zvonku možno nezdá, štruktúra karosérie bola prepracovaná, aby dosiahol Lexus LC 500 Convertible rovnakú tuhosť karosérie napriek plátennej strecha ako kupé. Benzínový motor V8 s objemom 5,0 l je spojený s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Jeho zvuk zvýrazňuje generátor zvuku, ktorý zosilňuje zvuk sania motora. O druhú zložku zvuku sa stará výfukové potrubie. S cieľom znížiť hluk v aute pri jazde s otvorenou strechou sa Lexus sústredil na aerodynamiku, napríklad aj na systém upevnenia bezpečnostných pásov. Kabriolet je navyše vybavený priehľadným polykarbonátovým deflektorom vzduchu. O potlačenie nežiadúceho hluku sa stará aj Aktívny systém kontroly hluku (Active noise control).
Lexus LC 500 Convertible (18 obrázkov v galérii)
Pre pohodu posádky je v kabriolete dôležitá klimatizácia. Okrem nej je vozidlo vybavené vyhrievaním krku, sedadiel a volantu. Japonská značka zatiaľ neprezradila parametre benzínového motora. V kupé verzii produkuje výkon 351 kW a krútiaci moment 539 Nm. Rovnaké parametre očakávame aj v prípade kabrioletu. S predajom kabrioletu začne Lexus až v lete budúceho roku, najskôr však zrejme príde so špeciálnou limitovanou sériou. Cena ostáva zatiaľ tajomstvom, ale aspoň pre predstavu. Kupé, ktoré sme mali v minulosti na test, stálo 111 000 eur, bolo pritom vybavené slabším hybridným pohonom.