Autosuv.sk

Ostatné

Krátke správy: Unikli fotky Genesisu G70, VW si registroval názov e-Samba

Volkswagen pripravuje elektrickú verziu legendárneho Samba Busu, vychádzať by mal z konceptu ID. Buzz
Krátke správy: Unikli fotky Genesisu G70, VW si registroval názov e-Samba

Genesis modernizoval model G70

Genesis, dcérska spoločnosť Hyundaiu, zameriavajúca sa na luxusné autá, modernizovala svoj model G70. Zatiaľ nie je známy termín oficiálnej premiéry, ale špionážne fotky dokazujú, že na ňu dlho čakať nebudeme. Zaujímavá je najmä fotografia prednej časti. Z tohto pohľadu sa javí, že modernizácia prinesie výrazné zmeny dizajnu.

Genesis G70

Prepracovaný je predný nárazník aj predná maska, ktorá je v porovnaní s predchodcom zväčšená najmä v spodnej časti. Veľkou novinkou sú aj dvojdielne svetlá. Na nás príliš nezapôsobili a celkovo hodnotíme dizajn prednej časti horšie v porovnaní s modelom pred modernizáciou. Náš dojem však môže skresľovať nie príliš kvalitná fotka vozidla s navyše nedovretou kapotou. Genesis zatiaľ žiadne oficiálne informácie k novému modelu nezverejnil. Doteraz sa model G70 spoliehal na dvojlitrový štvorvalec. Po novom by ho mohol nahradiť výkonnejší motor s objemom 2,5 l. Zatiaľ je to však v rovine špekulácií.

Volkswagen si registroval názov e-Samba

Nemecký výrobca si zaregistroval názov e-Samba. Starší názov Samba Bus si spájame s Volkswagenom T1, ktorý schádzal z liniek hannoverského závodu od roku 1966. Pred pár mesiacmi sme informovali, že Volkswagen ponúka záujemcom možnosť prerobiť ich starý Samba Bus na vynovený elektromobil e-Bulli. Cena za takéto omladenie štartuje na sume 64 900 eur. V najbližších mesiacoch, rokoch (pravdepodobne v roku 2022) sa podľa všetkého dočkáme úplne novej verzie Samba Busu. Mal by ním byť nový sériový model, vychádzajúci z konceptu ID. Buzz. Práve tento model by mohol dostať názov e-Samba.

Foto: VW - ID. Buzz

Pôjde o moderne vyzerajúci elektromobil, pri ktorého návrhu sa však dizajnéri obzreli do minulosti práve na model T1. Sériový nástupca ID. Buzzu bude zároveň prvým autonómnym vozidlom značky Volskwagen. Mal by dostať autonómne riadenie 4. stupňa. To znamená, že ovládne jazdu bez zásahu šoféra vo vybraných lokalitách. Mohol by poslúžiť napríklad ako taxi na naučenej trase medzi letiskom a neďalekým hotelom.

Zdroj: GV Forums a VW ID Talks

Tagy

Pokračovať v čítaní