Internet je miestom pre množstvo rôznych (ne)pravdivých teórií. Jedna z nich hovorí o tom, že na snehu a ľade je lepšie jazdiť na užších pneumatikách, pretože vytvoria vyšší tlak a získajú väčšiu priľnavosť.
Druhá teória zas preferuje široké pneumatiky, ktoré majú styk s povrchom na väčšej ploche, a tak generujú viac gripu. Odpoveď na to, ktorá teória sa blíži ku pravde, sa rozhodli otestovať vo videu na Youtube ľudia z Tyre Reviews.
Bez veľkého napínania môžeme povedať, že rozdiely boli minimálne. Na uzavretom zasneženom okruhu sa BMW radu 3 postupne predviedlo s pneumatikami Hankook s rôznou šírkou 205, 225, 255 a 275 mm. Víťazný čas dosiahlo BMW na pneumatike so šírkou 225 mm, ale len s minimálnym náskokom pred ostatnými pneumatikami. Najužšia pneumatika vyhrala súboj v akcelerácii, ale bola posledná pri brzdení.
Vo výsledku podľa testu Tyre Reviews až tak nezáleží na šírke pneumatík, ale na ich kvalite, pretože rozdiely medzi kvalitnou a nekvalitnou pneumatikou sú oveľa väčšie ako medzi širokou a úzkou.