Vodík je už dlho základným palivom logistiky vo vnútri závodu BMW v Lipsku. V roku 2013 bola v areáli továrne inštalovaná prvá vnútorná vodíková čerpacia stanica v Nemecku, ktorá slúži na plnenie vysokozdvižných vozíkov a vlečných súprav používaných vo vnútri areálu.
Dnes, takmer o desať rokov neskôr, má továreň v Lipsku najväčší vozový park v Nemecku s viac ako 130 vysokozdvižnými vozíkmi poháňanými vodíkovými palivovými článkami. V areáli je aj päť vodíkových staníc. Najnovšia z nich, ktorá je v súčasnej dobe v prevádzke, ponúka plne automatizované tankovanie.
Teraz je BMW Group v Lipsku prvým automobilovým výrobným závodom na svete, ktorý skúšobne používa novo vyvinutú technológiu vodíkových horákov, umožňujúcu prevádzku sušičiek lakovaných karosérií. Nová technológia otvára cestu k zníženiu emisií CO2 z intenzívneho využívania fosílneho paliva – zemného plynu.
"Ide o technologický míľnik v oblasti lakovacích technológií. Podčiarkuje našu inovatívnosť a odhodlanie urobiť výrobu ešte udržateľnejšou," vysvetlil Milan Nedeljković, člen predstavenstva BMW AG.
Zvláštnosťou tohto systému je, že môže fungovať ako na vodík (H2), metán (CH4), tak na ich kombinácii. Tento horák je tiež schopný počas prevádzky medzi týmito palivami prepínať. Spočiatku bude fungovať v skúšobnej prevádzke, kompletná linka na sušenie lakovaných karosérií bude prestavaná už v budúcom roku. Počas niekoľkých nasledujúcich rokov budú postupne upravené aj zostávajúce horákové systémy, nová technológia tak bude nasadená vo všetkých 68 lakovacích oddeleniach továrne v Lipsku.
Inovatívne systémy flexibilných horákov boli vyvinuté v spolupráci s brémskou spoločnosťou Saacke, pričom integráciu bezpečnostného konceptu podporil Fraunhoferov inštitút IFF v Magdeburgu. Prechod na flexibilné horáky je základom pre to, aby bola továreň BMW Group v Lipsku energeticky úplne bez emisií CO2.