Práve tento rok oslavuje model 2CV svoje 70-te narodeniny. Pripomenuli si ich aj fanúšikovia "kačíc" na 19. zraze slovenského Citroen 2CV klubu.
Tradičný zraz historických vozidiel Citroen 2CV, áut pre pobavenie a radosť zo života, ktoré rozveseľujú ľudí všade tam, kde sa objavia, sa uskutočnil v posledný prázdninový víkend v okolí Lučenca. U nás sú 2CV známe hlavne vďaka francúzskym komédiám s Funesom, zaujímavým a veselým scénam so žandármi zo Saint Tropez a s mníškami z blízkeho kláštora. Hereckí hrdinovia jazdili na Citroen 2CV aj v ďalších filmoch, napr. James Bond, český film Bobule a Bobule II., slovenský film Záhrada.
Tohtoročný, už 19. zraz slovenského Citroen 2CV klubu sa konal sa v okolí Lučenca. Na zraze sa zúčastnilo 35 vozidiel Citroen 2CV zo Slovenska, Českej republiky, Maďarska a Rakúska. Miestom stretnutia bola známa Zbrojnica pod hradom Halič, ale pestrofarebná kolóna "kačičiek" priťahovala pozornosť aj na cestách v okolí Lučenca a vodnej nádrže Ružiná. Majitelia sú na svoje "kačičky" náležite hrdí, a vždy sa radi podelia o svoje dojmy aj s verejnosťou. Diváci sa mohli s autami a ich posádkami bližšie zoznámiť na námestí v Lučenci a parkovisku pod hradom Divín, kde sa kolóna na niekoľko hodín zastavila. Zaujímavým spestrením zrazu bolo aj stretnutie s posádkou Citroenu C3 - fotograf pán Jojo Samek s kameramanom, ktorá sa vydala na dobrodružnú cestu - Expedícia po cestách Európy a Ázie, počas ktorej chcú za 60 dní prejsť 32.000 km po rôznych cestách v 21 štátoch.
Citroen 2CV - zraz 2018 Lúčenec (20 obrázkov v galérii)
Práve tento rok oslavuje model 2CV svoje 70-te narodeniny. Citroen 2CV je populárne vozidlo, ktoré sa vyrábalo v rokoch 1948 až 1989. Pôvodným zadaním pri jeho vývoji bolo, aby nahradilo francúzskym farmárom konské povozy - malo umožniť prevoz štyroch dospelých vidiečanov v drevákoch a slamených klobúkoch a k tomu vrece zemiakov. Auto malo byť jednoduché, úsporné a spoľahlivé. Odpružené malo byť tak, aby sa pri jazde rýchlosťou 60 km/h cez rozorané pole v ošatke plnej vajec, položenej na sedadle, ani jedno vajíčko nerozbilo. Prvé funkčné prototypy (250 kusov) boli vyrobené už v roku 1939, ale takmer všetky boli zničené pri okupácii Francúzska počas II.svetovej vojny - aby sa nedostali do rúk nemeckým okupantom.
Sériová výroba začala až po skončení vojny. Auto bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 1948 a vzbudilo taký záujem, že na autá, objednané počas autosalónu, museli záujemcovia čakať až dva roky. Jednoduchý a takmer bezúdržbový dvojvalcový motor typu boxer, chladený vzduchom, k tomu veľmi komfortné pruženie a plátenná rolovacia strecha - zaujímavosťou je, že auto sa v prakticky nezmenenej podobe vyrábalo až do polovice 70-tych rokov, kedy bolo inovované a výroba potom pokračovala až do roku 1989. Počas výroby sa priebežne zväčšoval objem a výkon motora z pôvodných 6,6 kW až na konečných 20,6 kW.
Od roku 1951 sa vyrábal Citroen 2CV aj v úžitkovej verzii Furgonette - dvojsedadlový automobil so skriňovou nadstavbou a krídlovými dverami vzadu. Citroen 2CV sa vyrábal aj vo verzii 4X4 Sahara - vozidlo malo dva motory, každý poháňal jednu nápravu a v otvorenej verzii Mehari s laminátovou karosériou a sklopným čelným oknom. Celkovo sa vyrobilo viac ako 5 miliónov kusov 2CV. Citroen 2CV sa dodnes teší veľkému záujmu všade tam, kde sa objaví - zahral si v množstve filmov a pre mnohých ľudí je dodnes symbolom povojnového Francúzska a francúzskeho životného štýlu.