Autosuv.sk

Ostatné

Lexus ES dostane kamery namiesto zrkadiel už aj v Európe. Zlé počasie im neprekáža

Kamery sú vyhrievané, nezašpinia sa od prachu a dažďa a disponujú aj funkciou odhmlenia.
Lexus ES dostane kamery namiesto zrkadiel už aj v Európe. Zlé počasie im neprekáža

Kamery sú vyhrievané, nezašpinia sa od prachu a dažďa a disponujú aj funkciou odhmlenia.

Lexus ES je prvým masovo vyrábaným vozidlom na svete, vybaveným kamerami namiesto spätných zrkadiel. V Japonsku sa model s kamerami predáva už od konca roku 2018. V Európe sa na trh zatiaľ dostali len verzie s klasickými zrkadlami. Zmeniť sa to má už budúci mesiac, kedy Lexus oficiálne predstaví model ES, vybavený kamerami na autosalóne v Ženeve. S predajom začne okamžite v Británii, Nemecku, Španielsku a Poľsku, v ostatných krajinách vrátane Slovenska si na kamerový systém počkáme do konca tohto roku.

Výhodou kamier oproti zrkadlám je eliminácia slepého uhla. Obraz z kamier sa navyše prispôsobuje jazdnej situácii a mení sa pri odbočovaní, pri zmene jazdného pruhu a pri parkovaní. Šofér si môže manuálne zapnúť aj rozšírený pohľad. Na obraz možno nastavovať aj farby a svetlosť. Kamery možno po zaparkovaní sklopiť rovnako ako klasické zrkadlá. Pri parkovaní systém vodiča upozorní, keď sa nárazníkom priblíži k prekážke na vzdialenosť 50 a 20 cm. Tak isto systém na displeji upozorní, ak sa ktorákoľvek časť auta priblíži na vzdialenosť 50 cm od prekážky. Počas jazdy displeje upozornia vodiča, ak sa priblíži k inému vozidlu na vzdialenosť 5,10 a 15 m a pri rýchlosti nad 70 km/h aj na vzdialenosť 30 m.

V zlom počasí sa kamery môžu spoľahnúť na vstavané vyhrievanie. Zároveň sú osadené tak, aby sa na ne neprášilo a nedopadali na ne dažďové kvapky a sneh. S prípadným zahmlením si vodič ľahko poradí stlačením tlačidla na odhmlenie na palubnej doske. Kamery sú vybavené j svetelným senzorom a automaticky znižujú prípadné ožiarenie svetlami ostatných vozidiel.

Tagy

Pokračovať v čítaní