Začal to Lexus LF-FC
Lexus už pred niekoľkými rokmi ukázal svetu koncept, poháňaný palivovými článkami. Reč je o modeli LF-FC, ktorý predstavili na veľtrhu Tokyo Motor Show v roku 2015. Mohutná luxusná limuzína s pohonom všetkých kolies bola vybavená elektromotormi a ako zdroj energie využívala vodíkové palivové články. Hlavný motor, umiestnený vzadu, poháňal zadné kolesá a dva dodatočné motory na prednej náprave predné kolesá. Vodíkové nádrže boli uložené vo vozidle v tvare písmena T. To všetko bolo zabalené do štíhlej a nízko posadenej karosérie s dlhou kapotou na 21-palcových kolesách. Foto: Lexus LF-FC
Podobnú vizáž získala aj nová Toyota Mirai. Druhá generácia vodíkovej Toyoty je takmer päťmetrová štvordverová limuzína na 20-palcových kolesách. Nový Mirai je vybudovaný na modulárnej platforme TNGA a dostal zadný náhon. Nástupca modelu Lexus GS by mal byť - podľa informácií portálu Lexus Enthusiast - založený na rovnakej konštrukcii.
Vodíková limuzína
Využitie novej Toyoty Mirai, ako základu pre luxusný vodíkový sedan, by bolo zo strany spoločnosti Lexus logickým krokom. Rozmery konštrukcie zaručujú priestranný interiér pre luxusnú limuzínu. V prospech takéhoto kroku hovorí aj architektúra TNGA, ktorá umožňuje dodatočne výrazne znížiť ťažisko vozidla. Je potrebné dodať, že prvá generácia Miraiu bola založená na platforme GA-L, podobne ako modely Lexus LC a LS.
Foto: Toyota Mirai
Inžinieri značky Lexus dostanú z modelu Mirai aj odskúšaný vodíkový pohon. Systém, ktorým bola vybavená nová Toyota, má väčší výkon a poskytuje o 30 % dlhší dojazd, ako dosiahla predchádzajúca generácia. Dôležitý je pohon zadných kolies, typický pre mnohé luxusné limuzíny. V hre je aj systém 4x4 ako v prípade konceptu LF-FC. Debut vodíkového Lexusu môžeme očakávať okolo roku 2022.