História modelu sa začala písať takmer pred 40 rokmi. Na jeho vývoj vyčlenili jednu miliardu dolárov, dovtedy najväčší rozpočet v histórii automobilového priemyslu.
Celkovo sa projektu zúčastnilo 1 400 inžinierov, 60 dizajnérov, 2 300 technikov a 200 podporných pracovníkov. Vznikla úplne nová výrobná linka, na ktorej pracovali prvé roboty, na svete využívajúce technológiu laserového zvárania.
Vozidlo malo poskytnúť vodičovi a cestujúcim absolútny komfort a ticho. Na zlepšenie zvukovej izolácie sa podlahová doska skladala z dvoch vrstiev vysokokvalitnej ocele izolovanej ďalšou vrstvou špeciálneho plastu. Na konštrukciu karosérie bola použitá pozinkovaná oceľ. Po antikoróznej ochrane bola ešte pokrytá štyrmi vrstvami laku odolného voči kyslým dažďom.
Legendárny motor V8
Predtým ako sa auto dostalo do sériovej výroby, vzniklo 450 prototypov, ktoré najazdili 4,3 milióna kilometrov, aby mala japonská značka istotu, že každý milimeter auta bude dokonalý. S rovnakým zmyslom pre detail pristupovali inžinieri aj k hnacej jednotke. Bolo vyrobených 973 exemplárov. Motor 1UZ-FE bol tichý, pružný a absolútne spoľahlivý. Dokázal 1,8-tonovú limuzínu dostať až na 250 km/h. Pri rýchlosti 100 km/h sa pritom do interiéru auta dostával iba zvuk o sile 58 decibelov, čiže diskrétny šum.
Štvorlitrová pohonná jednotka sa rýchlo stala legendárnou, aj vďaka plynulému chodu a minimálnym vibráciám. Najlepšie to ukazuje ikonický reklamný spot s pyramídou 15 pohárov na šampanské umiestnených na kapote auta. Aj keď sa otáčky motora zvýšili, pyramída sa ani len nepohla. Motor 1UZ-FE len nenápadne bzučal bez najmenších vibrácií. Pod reklamný slogan značky „Relentless pursuit of perfection” (Neúnavná honba za dokonalosťou) by sa mohli podpísať tisícky zákazníkov, pretože sa ukázal ako pravdivý.
Model LS bol plný technologických inovácií
Lexus LS 400 by nevzbudil taký záujem, nebyť prelomových riešení, ktoré mali jediný cieľ, a to zaručiť čo najvyšší komfort pre vodiča aj cestujúcich. Model preto disponoval pokrokovou elektronikou, ktorá riadila 4-stupňovú automatickú prevodovku Aisin A341E aj vodičom nastaviteľné pneumatické pruženie TEMS II.
V interiéri boli po prvýkrát použité elektroluminiscenčné hodiny Optitron, ako aj viaczónová klimatizácia, fotochromatické spätné zrkadlo s funkciou automatického stmievania, sedadlá potiahnuté kožou, volant so systémom nastavenia jeho vzdialenosti od vodiča a po prvýkrát aj s airbagom vo vnútri.
Inovatívnosť nového modelu bola viditeľná aj na takých detailoch ako elektrické nastavenie výšky bezpečnostných pásov, stierače s variabilným uhlom nastavenia či ultrazvukové odstraňovanie kvapiek vody z vonkajších spätných zrkadiel.
Anténu nenápadne integrovali do zadného okna. Z niekoľkých tisíc vzoriek boli vybrané tie najpríjemnejšie a najodolnejšie materiály, ako sú prírodná koža a ručne leštený kalifornský orech. Špeciálne pre model LS bol vytvorený audiosystém Nakamichi s CD prehrávačom a pocit luxusu dotváral integrovaný mobilný telefón v lakťovej opierke.
Jim Perkins, viceprezident Toyoty USA, vozidlo hrdo predstavil 11. januára 1989 na autosalóne NAIAS v Detroite. Označenie LS je skratkou pre Luxury Sedan (luxusný sedan). V septembri toho istého roku sa začal predaj v USA a v roku 1990 sa už mohli objednávať aj v Európe. V Nemecku bolo prvých 192 áut doručených priamo k dverám zákazníkov, pretože showroomy ešte neexistovali.