Toyota a Lexus plánuje nasadiť systém čiastočne autonómneho riadenia už na jeseň. Cez leto však začne s testovaním pokročilejšieho systému autonómneho riadenia štvrtého stupňa v ostrej premávke a za účasti verejnosti.
Premiéru systému Teammate automobilka potvrdila už v minulom roku. Japonské noviny Chunichi Shimbun teraz informujú, že prvým vozidlom s takýmto riešením bude vlajková limuzína Lexusu - model LS. Auto by malo debutovať na jeseň v Japonsku.
Systém Teammate, vyvinutý na cestách okolo Tokia, umožní automatizovanú jazdu po diaľniciach. Auto bude schopné automaticky sa zaradiť do premávky, zmeniť jazdné pruhy a predbiehať ostatné vozidlá. Vodič Lexusu LS však bude aj naďalej držať volant. Za zmienku stojí, že systém Teammate možno aktualizovať na diaľku, takže vývojári softvéru ho budú môcť neustále zdokonaľovať.
Verejné testy už onedlho
Predstavitelia Toyoty a Lexusu otvorene hovoria, že Teammate nie je systémom autonómnej, ale automatizovanej jazdy a jeho možnosti ho zaraďujú na druhú úroveň z päťbodovej stupnice SAE (International Society of Automotive Engineers). Toyota Research Institute však už pracuje na oveľa vyspelejšom systéme Chauffeur, ktorý ponúkne štvrtú úroveň autonómnej jazdy.
Japonský automobilový koncern na leto naplánoval verejné testovacie jazdy s použitím prototypu Platform 4, založenom na Lexuse LS piatej generácie. Počas testov budú mať obyvatelia Tokia možnosť vyskúšať fungovanie systému Chauffeur v rušnej tokijskej štvrti Odaiba, kde vozidlo bude musieť riešiť chodcov, hustú premávku, dopravné zápchy, cestnú infraštruktúru a veľké presklené povrchy na stenách kancelárskych budov. Z dôvodu bezpečnosti bude v aute prítomný aj ďalší vodič.
Európsky výskum
Toyota testuje automatizované systémy riadenia aj v Európe. V polovici minulého roku v Bruseli odštartovala výskumný program s modelom Lexus LS 600h - na streche mal umiestnený balík senzorov vrátane LIDAR-u, radarov, kamier a precízneho systému určovania polohy.
„Hlavným účelom pilotného programu je preskúmať zložité a nepredvídateľné správanie ľudí a jeho vplyv na požiadavky automatických systémov riadenia,” vysvetľujú predstavitelia Toyoty. Ako zdôrazňujú, hlavnou motiváciu pre prácu na takýchto systémoch je snaha znížiť počet obetí dopravných nehôd na nulu.