Preč sú tie časy, keď elektromobil, prípadne hybrid musel vyzerať na prvý pohľad inak, ako vozidlo so spaľovacím motorom. Potvrdil to aj Lexus. Namiesto očakávaného úplne nového modelu sme sa dočkali elektrickej verzie modelu UX, ktorý sme prvýkrát mohli vidieť ešte minulý rok v marci. Mestský croosover dostal nové aerodynamické disky kolies, nový kryt a nový kryt spodnej časti auta. Batérie pridali vozidlu na hmotnosti, a preto prešlo zmenami aj pruženie, prispôsobené dynamickým schopnostiam elektromotora. Oproti Lexusu UX so spaľovacím motorom dostala elektrická verzia aj nové izolačné časti pri batérii a hlavne na potlačenie aerodynamického hluku, ktorý pri tichom elektromotore vystupuje do popredia.
Zážitok z jazdy s elektromobilom sa má čo najviac približovať zážitku v aute so spaľovacím motorom, taký je najnovší trend. Zákazník by nemal cítiť rozdiel. Aj preto automobilky riešia veci, ako vytváranie umelého zvuku motora v kabíne. Samozrejme, je tichší a trochu iný ("elektrický"), ale má čo najvernejšie priblížiť šoférovi jazdnú situáciu. Z pohľadu interiéru neprináša elektrický Lexus UX 300e nič nové. Akurát miesto páky prevodovky dostal joystick.
Batéria s kapacitou 54,3 kWh je ukrytá v podlahe a umožní prejsť Lexusu 400 km na jedno nabitie podľa staršieho meracieho cyklu NEDC. V praxi teda môžeme očakávať o 80 až 100 km kratší dojazd. O pohon sa stará elektromotor, umiestnený vpredu s výkonom 150 kW a s maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Pri nabíjaní je možné využiť aplikáciu v telefóne, ktorá majiteľa informuje, kedy bude vozidlo plne nabité, prípadne ňou možno naplánovať nabíjanie na konkrétny čas. Na diaľku možno vďaka nej nastaviť klimatizáciu. Ako už Lexus skôr informoval, model UX 300e je špeciálne vyvinutý pre čínskych a európskych zákazníkov (na fotkách je európska verzia). S predajom svojho prvého elektromobilu začne Lexus budúci rok.