Už vo februári tohto roku sme informovali o patente Toyoty, týkajúceho sa falošnej manuálnej prevodovky pre elektromobily. Falošná prevodovka nemá žiadny zmysel a všetko je to len o zážitku z jazdy. V budúcnosti by sme sa mohli dočkať dvojmotorového elektrického Lexusu s takouto prevodovkou.
Vďaka softvéru možno jeho správanie meniť. Teoreticky tak bude možné prepínať medzi zadným pohonom, predným pohonom a pohonom všetkých kolies, alebo vďaka úprave smerovania krútiaceho momentu imitovať správanie športového Lexusu RC-F.
Falošná manuálna prevodovka prinesie novú úroveň zážitku. Aj vďaka tomu sa vozidlo môže správať presne ako športové auto so spaľovacím motorom. V skutočnosti bude elektromobil stále využívať jednostupňovú prevodovku, ako je tomu dnes. Bude mať aj radiacu páku, falošný spojkový pedál a softvér, ktorý navodí dojem, akoby simulovaná prevodovka bola skutočná.
Auto sa môže správať úplne rovnako ako vozidlo s klasickou manuálnou prevodovkou a spaľovacím motorom. To znamená, že posádka bude vedieť, keď šofér zle preradí, alebo mu dokonca pri pohýnaní "zhasne motor". Zážitok umocní aj zvuk, ktorý bude v súlade so zaradeným virtuálnym prevodovým stupňom a s virtuálnymi otáčkami motora.
Od podania patentu neprešlo veľa času a Lexus už má funkčný prototyp, ktorý predviedol novinárom. Krátke video s upraveným Lexusom UX 300e si pozrite pod článkom.
Zdroj: Evo