Mazda sa pri modernizácii sústredila najmä na úpravu motora. Ostatné zmeny majú len kozmetický charakter.
Modernizovaný model MX-5 plánujú Japonci predstaviť až koncom júla. Už teraz sa však objavili informácie o vylepšeniach, ktoré získa. Mazda MX-5 patrí medzi vozidlá, s ktorými si možno užiť veľa zábavy na uzavretom úseku ciest. Neprajníci jej však vyčítali nedostatok výkonu. Možno aj preto prešiel väčšou úpravou motor 2,0 l SKYACTIV-G. Benzínový agregát dostal novú hlavu valcov, upravené piesty, odlišnú ojnicu a nové sanie. Výsledkom je nižšia hmotnosť a vyšší výkon. Po novom by malo malé športové auto ponúknuť výkon 135 kW namiesto 118 kW. Na 205 Nm narástol krútiaci moment, ktorý je teraz vyšší v celom spektre otáčok.
Z pohľadu zážitku pri zrýchľovaní si môže šofér užiť vyššie otáčky motora. Po novom ho nezastaví hranica 6 800 otáčok, ale až 7 500 otáčok. Okrem nárastu sily je nový motor aspoň na papieri úspornejší a "zelenší". Mierne upravený bude aj zvukový prejav vozidla vďaka novému tlmiču výfuku. Mimo pohonnej jednotky už výraznejšie zmeny netreba očakávať. Novinkou je kožená strecha v hnedej farbe a nové 16-palcové disky. Vo vnútri nájdeme nový nastaviteľný volant a zmenený displej. Na oficiálne predstavenie si musíme počkať do 26 júla.