Zákazníci chcú dnes SUV a úsporný motor. Mazda vidí ako riešenie čistý, silný a úsporný naftový motor.
Zatiaľ, čo v Nemecku nedávno súd odobril postupné obmedzovanie vjazdu vozidiel s naftovými motormi do miest, niektoré automobilky majú na budúcnosť nafty úplne iný pohľad. Volkswagen vidí moderné naftové motory ako "súčasť riešenia a nie súčasť problému". V rovnakom duchu sa nesie aj nedávna tlačová správa Mercedesu. Okrem takmer totožného vyjadrenia o naftových motoroch ako súčasti riešenia sa v nej uvádza, že "démonizovanie tejto technológie by bolo chybou pre oba dôvody, enviromentálny aj ekonomický".
Veľmi podobne sa na budúcnosť naftových áut pozerá aj Mazda. Japonská automobilka svoj postoj k nafte vyjadrila ústami Jeffa Guytona, šéfa Mazdy pre Európu, v rozhovore s holandským AutoRai. "Nútiť zákazníkov do áut s nízkymi emisiami CO2 nefunguje. Oni chcú SUV a nízku spotrebu paliva. To je jeden z dôvodov, prečo pokračujeme vo vývoji dieslov. Dokážeme vyrobiť veľmi čistý, silný a ekonomický diesel. Myslíme, že toto je lepšie riešenie z pohľadu nákladov, ako napríklad hybridné technológie", vysvetlil pohľad Mazdy Guyton.
Ako zlomový moment v pohľade ľudí na diesel vidí príchod nového testovacieho cyklu túto jeseň, pretože meria emisie presnejšie a ukáže to výhody nafty. "Myslím, že súčasný povyk okolo dieslov oslabí predstavenie novej metódy merania emisií. Potom budeme merať emisie v reálnom svete a tie sú veľmi dobré (nízke). Nové emisné ciele pre naftové motory sa veľmi nelíšia od benzínových. Potom dôjde k zmene názoru (na diesel)", mieni Guyton. Automobilky majú celkom jasno v názore na budúcnosť naftových motorov. Vidia ich potenciál a považujú ich za súčasť riešenia. Ako to nakoniec dopadne, vo veľkej miere závisí aj od politikov. Ak sa rozhodnú ísť cestou plošných zákazov, tak názor automobiliek nemusí stačiť.