Organizácia ANCAP začala s testami bezpečnosti vozidiel v roku 1993. V prvej sérii crash testov vozidiel, jazdiacich v Austrálii, postupne zničila nárazom v rýchlosti 56 km/h viacero vozidiel. V Európe najznámejšie z nich boli Honda Accord, Mazda 626 a Volvo 940.
Najväčšou nádejou vtedajších vozidiel pri nehode boli bezpečnostné pásy, jedine Volvo 940 malo airbag a pozitívne sa to prejavilo vo výsledku. V ostatných vozidlách bolo veľké riziko vážneho zranenia hlavy pre šoféra aj pasažiera.
Austrálska organizácia si teraz pripomenula 30. výročie prvých testov a pri tejto príležitosti nabúrala do bariéry Mazdu Magna z roku 1993. Cieľom bolo ukázať, ako sa za tri desaťročia zlepšila bezpečnosť vozidiel.
30-ročná Mazda po nárazovom teste nevyzerá zvonku najhoršie a prvý dojem je, že obstála dobre. Horšie už vyzerajú zábery zvnútra, ktoré ukazujú vysoké riziko prasknutia lebky a poškodenia mozgu šoféra. Aj v tomto prípade je dôvodom chýbajúci airbag. Okrem toho by pravdepodobne došlo k ťažkému zraneniu nôh a panvy, v prípade hrude hrozilo stredne závažné zranenie.
Ťažké zranenia by neobišli ani pasažiera vzadu najmä v brušnej časti kvôli nie ideálne namontovanému bezpečnostnému pásu. ANCAP pripravil aj krátke video, zachytávajúce priebeh nárazu.