Približne pred dvoma rokmi sa Elon Musk nechal počuť, že LiDAR je pre autonómnu jazdu drahý a nepotrebný. Prirovnal ho k slepému črevu. "Jeden appendix je zlý, ale teraz ich máte celú kopu. Uvidíte, je to absurdné," komentoval úlohu LiDARu v tom čase Musk.
LiDAR je senzor, ktorý využíva laserové svetlo pre meranie vzdialenosti objektov a slúži na vytvorenie 3D obrazu okolia vozidla. Najväčšou nevýhodou je momentálne jeho cena. Tak isto má problém rozpoznať objekty a plastovú tašku si môže pomýliť s pneumatikou. Na druhej strane sa naň možno lepšie spoľahnúť pri slabšej viditeľnosti v hmle či za dažďa. Veľká časť automobiliek a spoločností, vyvíjajúcich autonómne riadenie, sa preto spolieha na kombináciu LiDARu, kamier a ďalších senzorov. Tesla vidí budúcnosť autonómneho riadenia bez LiDARu.
Grayson Brulte, expert na autonómne jazdenie, však teraz zachytil Teslu Model Y s evidenčným číslom, patriacim priamo automobilke Tesla aj s prídavným zariadením na streche. "Som si na 99,9 % istý, že je to H LiDAR spoločnosti Luminar. Luminar mi oznámilo, že je to ich LiDAR a môžete to posúdiť na obrázku", citoval portál InsideEVs Graysona Brulta. Vozidlo odfotil v Palm Beach na Floride.
Spotted in Palm Beach, Florida. A @Tesla Model Y with #LiDAR and CA Manufacturing (MFG) Plates. Can anyone offer details/insights? pic.twitter.com/5Uh4WU0U41
— Grayson Brulte (@gbrulte) May 20, 2021
Luminar H, alebo Hydra je LiDAR určený pre testovanie a vývojový program. Luminar ponúka aj ďalší LiDAR Iris, ktorý bude slúžiť pre sériovú výrobu. Testovanie LiDARu ešte nie je dôkazom, že Musk a Tesla definitívne zmenila názor na použitie LiDARu. To nám ukáže až budúcnosť.