Nový sedan má mať rekordne nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu. Medzi sériovými autami má byť v tomto ohľade najlepší.
Mercedes triedy A sa postupom času výrazne zmenil. Vozidlo, pôvodne zamerané na priestor, má s nástupom posledných dvoch generácií zrazu športovejší vzhľad a oslovuje čoraz mladších zákazníkov. Mercedesu to však nestačí a k hatchbacku pridáva novú karosériu. Už prednedávnom sme informovali o príchode novej triedy A s označením L na čínsky trh. V tomto prípade šlo o predĺžený sedan s natiahnutým rázvorom náprav o 6 cm.
Sedanu sa v súlade s naším očakávaním dočkáme aj v Európe. Konkrétne informácie sa dozvieme ešte tento týždeň, zatiaľ si však musíme vystačiť s fotografiami, zobrazujúcimi prednú časť auta. Zadná, na ktorú sme najviac zvedaví, ostáva zatiaľ skrytá. Aspoň približnú predstavu o vzhľade zadnej časti nám dáva Mercedes A L. Európska verzia neponesie označenie L, pravdepodobne tak pôjde veľkostne o rovnaké auto ako hatchback. Minimálne v prípade rázvoru náprav potvrdil Mercedes rozmer 2 729 mm, ktorý sa zhoduje s hatchbackom. Už pred oficiálnym predstavením je jasné, že sedan bude vynikať v aerodynamike. Podľa Mercedesu pôjde s koeficientom aerodynamického odporu Cd s hodnotou 0,22 o rekordéra medzi sériovými autami. Doterajším rekordérom v tomto smere bol Mercedes CLA, takže rekord ostáva "doma". Predná časť vozidla zaberá plochu veľkú len 2,19 m2.
Pre dosiahnutie rekordne nízkeho koeficientu aerodynamického odporu upravil Mercedes predný aj zadný nárazník, ktoré lepšie smerujú obtekanie vzduchu okolo kolies. V závislosti od konkrétneho trhu bude k dizpozícii dvojdielna uzatvárateľná roleta, ukrytá za prednou maskou, ktorá tak isto znižuje aerodynamický odpor v momentoch, keď nie je potrebné motor výrazne chladiť. Z pohľadu výbavy a funkcií pôjde o kópiu hatchbacku. Počítať môžeme s asistenčnými systémami, prebratými z triedy S a aj s najnovším infotainmentom MBUX.