Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes A prichádza ako sedan s vynikajúcou aerodynamikou

Nový sedan má mať rekordne nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu. Medzi sériovými autami má byť v tomto ohľade najlepší.
Mercedes A prichádza ako sedan s vynikajúcou aerodynamikou

Nový sedan má mať rekordne nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu. Medzi sériovými autami má byť v tomto ohľade najlepší.

Mercedes triedy A sa postupom času výrazne zmenil. Vozidlo, pôvodne zamerané na priestor, má s nástupom posledných dvoch generácií zrazu športovejší vzhľad a oslovuje čoraz mladších zákazníkov. Mercedesu to však nestačí a k hatchbacku pridáva novú karosériu. Už prednedávnom sme informovali o príchode novej triedy A s označením L na čínsky trh. V tomto prípade šlo o predĺžený sedan s natiahnutým rázvorom náprav o 6 cm.

Sedanu sa v súlade s naším očakávaním dočkáme aj v Európe. Konkrétne informácie sa dozvieme ešte tento týždeň, zatiaľ si však musíme vystačiť s fotografiami, zobrazujúcimi prednú časť auta. Zadná, na ktorú sme najviac zvedaví, ostáva zatiaľ skrytá. Aspoň približnú predstavu o vzhľade zadnej časti nám dáva Mercedes A L. Európska verzia neponesie označenie L, pravdepodobne tak pôjde veľkostne o rovnaké auto ako hatchback. Minimálne v prípade rázvoru náprav potvrdil Mercedes rozmer 2 729 mm, ktorý sa zhoduje s hatchbackom. Už pred oficiálnym predstavením je jasné, že sedan bude vynikať v aerodynamike. Podľa Mercedesu pôjde s koeficientom aerodynamického odporu Cd s hodnotou 0,22 o rekordéra medzi sériovými autami. Doterajším rekordérom v tomto smere bol Mercedes CLA, takže rekord ostáva "doma". Predná časť vozidla zaberá plochu veľkú len 2,19 m2. 

Mercedes A sedan
Mercedes

Pre dosiahnutie rekordne nízkeho koeficientu aerodynamického odporu upravil Mercedes predný aj zadný nárazník, ktoré lepšie smerujú obtekanie vzduchu okolo kolies. V závislosti od konkrétneho trhu bude k dizpozícii dvojdielna uzatvárateľná roleta, ukrytá za prednou maskou, ktorá tak isto znižuje aerodynamický odpor v momentoch, keď nie je potrebné motor výrazne chladiť. Z pohľadu výbavy a funkcií pôjde o kópiu hatchbacku. Počítať môžeme s asistenčnými systémami, prebratými z triedy S a aj s najnovším infotainmentom MBUX.

Tagy

Pokračovať v čítaní