Nemecký výrobca je prvou automobilkou na svete (povolenie už získalo aj BMW), ktorá má povolenú jazdu s autonómnym riadením Level 3 vo svojich sériových vozidlách. Autonómna jazda 3. stupňa má viacero obmedzení a zatiaľ ju vozidlo môže využívať len na vhodných úsekoch diaľnic pri rýchlosti do 60 km/h.
Šofér sa môže počas autonómnej jazdy venovať iným činnostiam, ale musí byť pripravený zasiahnuť, ak ho auto vyzve na prevzatie riadenia. Prvé povolenie získal Mercedes doma v Nemecku a nasledovali americké štáty Nevada a Kalifornia. V USA sa už na cesty dostala limitovaná flotila modelov EQS s autonómnym riadením Level 3.
Teraz dostal Mercedes ako prvý na svete povolenie na využitie špeciálnych exteriérových svetiel v tyrkysovej farbe. Ich jediným zmyslom je upozorniť ostatných účastníkov na jazdu v autonómnom režime a rozsvietia sa, keď je aktivovaný Drive Pilot.
V Kalifornii môže Mercedes zatiaľ využívať tyrkysové svetlá vďaka výnimke, ktorá bude v platnosti dva roky a účelom je ich test v premávke. Povolenie v Nevade platí pre sériové vozidlá od modelového roku 2026 (Mercedes S a EQS) a ostane v platnosti, pokým sa nezmení štátna legislatíva.
Začlenenie nových svetiel má výrazne zvýšiť akceptáciu automatizovaného riadenia verejnosťou a prispieť k bezpečnosti na cestách, pretože vďaka svetlám je stav systému automatizovaného riadenia jasne viditeľný z exteriéru. To tiež umožňuje orgánom činným v trestnom konaní a policajtom identifikovať stav systému a určiť, či majú vodiči povolené zapojiť sa do sekundárnych činností počas podmienečne automatizovanej cesty.