Mercedes predstavil ostrejšiu verziu malého Áčka. Úpravy vzhľadu, navýšenie výkonu a výraznejší zvuk ho spravia na ceste ťažko prehliadnuteľným, kráľom však nebude.
O príchode ostrého Mercedesu triedy A sme nepochybovali. Touto informáciou sme disponovali už dlhšiu dobu a teraz sa verzia AMG A35 stáva realitou. Oficiálne odhalenie je v pláne až na autosalóne v Paríži, ale prvé informácie a fotografie sú už tradične dostupné v predstihu. Ostrý Mercedes AMG A 35 má na prvých fotografiách žltú farbu a celkom mu to pristane. Vpredu si môžeme všimnúť dvojitú lištu, vychádzajúcu zo znaku na prednej maske, ktorá odlišuje nadupané Áčko od základnej verzie. Neprehliadnuteľné sú aj otvory na nasávanie vzduchu, či športové disky kolies, ale je to pohľad na zadnú časť, ktorá dvíha adrenalín. Výrazné prítlačné krídlo, dve koncovky výfuku, ktoré dávajú zabudnúť na lacné umelé napodobneniny dnešných áut a ďalšie otvory, usmerňujúce prúdenie vzduchu, nenechávajú nikoho na pochybách, že má pred sebou výkonné malé auto. Zvuk by nemal zaostávať za zovňajškom a "dofarbuje" ho klapka vo výfukovom potrubí.
Srdcom vozidla je dvojlitrový motor s výkonom 225 kW a s krútiacim momentom 400 Nm, ktorý poháňa všetky štyri kolesá a v názve teda nechýba ani označenie 4Matic. Turbom prepĺňaný motor umožňuje vozidlu zrýchliť na 100 km/h za 4,7 s. O dokonalý štart pri rozjazde sa postará elektronika v spolupráci so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Mercedes sľubuje krátke časy radenia a optimálne reakcie prevodovky. Pohon všetkých kolies 4Matic je variabilný a podľa situácie prenáša hnaciu silu výlučne na predné kolesá až po rozdeľovanie v pomere 50:50 medzi obe nápravy.
Šofér má pri jazde na výber jeden z piatich režimov. Okrem tradičných Komfort, Šport, Šport+ a Individual dopĺňa ponuku aj nový režim Klzká vozovka. Na športovom aute ho uvítajú najmä menej skúsení šoféri, ktorým pomôže krotiť auto.
Vo vnútri AMG A 35 nájdeme sedadlá, potiahnuté imitáciou čiernej kože Artico s červeným prešívaním a rovnako červené sú bezpečnostné pásy. Chýbať nemôže multimediálny systém MBUX s hlasovým ovládaním, a na želanie je k dispozícii aj virtuálny pretekársky inžinier AMG Track Pace. Mercedes zatiaľ túto novinku bližšie nepopísal, ale zrejme pôjde o vrituálneho pomocníka pri prejazde zákrut na okruhu. Na fotografiách sa nám novinka celkom páči a nasledujúce video naznačuje aj zaujímavý zvuk. Stále však nejde o vrchol a očakávame aj príchod kráľovskej verzie A 45, ktorej výkon by mohol prekonať hranicu 300 kW.