Pod kapotou sa objaví radový benzínový šesťvalec s objemom 3,0 l,. Oproti predchodcovi mu navyše pomôže systém EQ Boost.
Označenie AMG 43 patrí medzi naše obľúbené. Jeho prítomnosť na vozidlách značky Mercedes znamená krásny športový zvuk a akurátne množstvo výkonu pre naozaj dynamickú jazdu. Na druhej strane vozidlá AMG 43 sú stále dosť pohodlné aj na bežné jazdenie. Minimálne v prípade Mercedesu triedy E (a neskôr zrejme aj v prípade ďalších modelov) verzia AMG 43 končí. Novým nástupcom je AMG 53. Aj v tomto prípade pôjde o benzínový šesťvalec s objemom 3,0l. V porovnaní s predchodcom má rovnaký krútiaci moment 520 Nm, výkon stúpol z 295 na 320 kW, ale to nie je všetko.
Zásadnejšou zmenou je prítomnosť systému EQ Boost, ktorý preberá funkciu štartéra aj alternátora, navyše dokáže rekuperovať energiu. Umiestnený je medzi motorom a prevodovkou. Získanú energiu vie následne použiť a pomôcť motoru pri akcelerácii. Pri zrýchľovaní vie pomôcť výkonom 16 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Výraznejší rozdiel pri akcelerácii to však neprináša. Na papieri to však znamená približne o liter nižšiu spotrebu (7,2 l). Realita je v prípade "baby AMG" určite horšia. Nový model v sebe kombinuje pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku TCT 9G. Vyladená bola priamo oddelením AMG, čo sa má prejaviť aj v rýchlejšej odozve na radenie pádlami pod volantom.
Do základnej výbavy sa dostali 19-palcové kolesá, AMG výfukový systém a podvozok AMG Ride Control. Novinka sa už začína predávať na jednotlivých európskych trhoch. V porovnaní s predchodcom jeho cena vzrástla. Na stránke slovenského importéra v čase písania článku ešte nebol zverejnený cenník, ale podľa našich informácií základná cena štartuje na 80 870 eur. Okrem sedanu sa predáva aj kombi s označením AMG E 53 4MATIC. Záujemcovia si už prvé vozidlá môžu objednať a na slovenských cestách by sa mali objaviť v priebehu leta.