Nemeckým automobilkám robí vrásky na čele postupné rozširovanie zákazov a obmedzení pre jazdu s naftovým autom v centrách miest. Prichádzajú preto s vlastným riešením v podobe úprav starších motorov.
Viacero miest vo svete avizuje zákazy a obmedzenia pre spaľovacie motory a obzvlášť pre naftové. Aj v Nemecku pripravuje množstvo miest obmedzenia pre vjazd áut s naftovými motormi. V tejto chvíli zatiaľ iba Hamburg úspešne vykázal staršie naftové vozidlá z niektorých ciest. BMW a Audi už ohlásili dobrovoľné zvolávacie akcie, v rámci ktorých chcú upraviť staršie naftové motory tak, aby zabránili potenciálnym zákazom jazdy. Podobnému riešeniu je otvorený aj Mercedes. Ten pôvodne plánoval zvolať iba niektoré modely s cieľom znížiť emisie oxidov dusíka. Nakoniec však svoj plán rozšíril a dobrovoľne zvolá až tri-milióny áut. Navyše plánuje rapídne zvýšiť nasadenie naftového motora 220 d, predstaveného v Mercedese triedy E. Automobilka o ňom tvrdí, že má “príkladné emisie“, potvrdené aj nezávislými testami.
Výrobca s trojcípou hviezdou v znaku dúfa, že vráti dôveru v naftové motory, keďže majú „hrať dôležitú úlohu ešte dlhý čas z dôvodu vyššej účinnosti v porovnaní s benzínovými motormi“. Naftové motory sa podieľali v minulom roku v Nemecku na celkovom predaji vozidiel až 46 %. Veľká nemecká trojka plánuje dobrovoľne povolať do servisov až 13 miliónov áut v snahe znížiť ich emisie. Náklady v súvislosti so zvolávacími akciami by mali na svojich pleciach niesť samotné automobilky. Na ako dlho sa im podarí zachrániť budúcnosť naftových motorov, je nejasné. Mnohé krajiny si totiž dali za cieľ v priebehu najbližších desaťročí zakázať predaj vozidiel so spaľovacím motorom.