Mercedes predstavil najnovšiu generáciu GLE ešte minulý rok a vzápätí prišiel aj s elegantnejšou verziou SUV Coupé. Teraz navyše Coupé poriadne priostril a dal mu označenie AMG 63. Svoje športové zameranie dáva najavo už na prvý pohľad. Veľké stádo koní pod kapotou prezrádza špecifická predná maska z vysokolesklého chrómu.
Ostrý dizajn zvýrazňuje masívne prelisy na prednej kapote a predný spliter vo farebnom vyhotovení strieborného chrómu. Základný model je postavený na 21-palcových kolesách, silnejšia verzia S až na 22- palcových kolesách. Pri pohľade na zadok vyniká čierny difúzor a doplnky vo farbe strieborný chróm majú vizuálne rozširovať šírku vozidla. Vysoký výkon motora naznačujú aj dve obdĺžnikové vysoko lesklé chrómové dvojité koncovky výfuku.
Množstvo tradičných AMG doplnkov a úprav nájdeme aj v interiéri, ale to podstatné sa ukrýva pod kapotou. V8 biturbo motor s objemom 4,0 l produkuje výkon 420 kW, silnejšia verzia S až 450 kW. Obom výkonovým variantom V8 pomáha systém spolu EQ Boost.
Za týmto názvom sa skrýva štartér - generátor, ktorý slúži na rekuperáciu energie, ale zároveň pomáha prídavným výkonom 16 kw a krútiacim momentom 250 Nm. Motor spolupracuje s automatickou 9-stupňovou prevodovkou, špeciálne upravenou pre potreby osemvalcového agregátu.
Mercedes AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé
O skrotenie výkonného motora sa vo veľkom ťažkom SUV starajú vysokovýkonné 6-piestikové brzdy a pokročilý podvozok so systémom Active Ride Control, ktorý vyvažuje vozidlo a eliminuje náklony v zákrutách. Výsledkom má byť precízna kontrola a priame riadenie aj v extrémnych (športových) situáciách.
Vodič má na výber až 7 rôznych režimov jazdy, okrem tradičných režimov Comfort, Sport, Sport+ a Individual sa môže v blatistom a šmykľavom teréne spoľahnúť na režim Trail a v piesku na režim Sand. Siedmy režim s názvom Race je k dispozícii výlučne pre S variant. Jeho opodstatnenie vidí Mercedes hlavne na pretekárskych okruhoch.