Okrem zaujímavých tvarov prináša nový Mercedes CLA aj vylepšený systém MBUX.
Emotívny dizajn - tak by sa dali zhrnúť naše očakávania od Mercedesu CLA. Veď predsa všetko podstatné priniesol Mercedes s príchodom novej triedy A v minulom roku. Teraz mal prísť len emotívnejší súrodenec, zameraný na mladších zákazníkov. V konečnom hodnotení sa naše očakávania v oblasti dizajnu naplnili, ale nemecká automobilka si predsa len pripravila niečo navyše. Štvordverové kupé s bezrámovými oknami chce upútať aj vylepšenými technológiami. Najskôr však na zmysly zaútočí klesajúca línia strechy a dlhá predná kapota. Z modelu vyžaruje športová elegancia.
Vozidlu na prvých fotkách dodáva na dravosti kombinácia čierneho laku a oranžových doplnkov. Oranžová farba vpredu a na diskoch kolies pôsobí decentne, hrubší pás vzadu, prepájajúci koncovky výfuku, je už možno trochu výraznejší, ale je to len otázka vkusu. Nič zaujímavé sa neudialo vo vnútri. Interiér je podľa očakávania totožný s triedou A, ale opäť je zaujímavo oživený oranžovými časťami. Stále pôsobí moderne a ani po takmer roku od prvého zhliadnutia v triede A sa nám neokukal.
Veľkou novinkou pri predstavení Áčka bol okrem interiéru systém MBUX s pokročilým hlasovým ovládaním. Rok po premiére sa stále učí novým príkazom a stáva sa tak použiteľnejším v praxi. Navyše technici na ňom vychytávajú drobné chybičky. Napríklad asistenta s hlasovým ovládaním teraz už viac nerozptyľujú ďalší baviaci sa cestujúci, ale zodpovie príkazy len toho cestujúceho, ktorý systém aktivoval naposledy prostredníctvom hesla Hey Mercedes. Navyše teraz dokáže zodpovedať komplexnejšie otázky, napríklad: „Sú v okolí ázijské reštaurácie pre deti, ktoré nie sú ani čínske, ani japonské?" Rozšíril sa aj počet tém, o ktorých možno získavať informácie prostredníctvom hlasového asistenta. Pýtať sa možno na šport (Hey Mercedes, ako hralo San Francisco 49ers?“), burzu, výpočty alebo všeobecné znalosti („Aká je rozloha štátu Texas?“, „Aký obsah tuku má avokádo?“). Samozrejme, schopnosti hlasového ovládania nie sú vo všetkých jazykoch rovnaké a slovenská resp. československá realita bude na tom zrejme o poznanie horšie.
Mercedes CLA - prvé foto (24 obrázkov v galérii)
Najväčšou novinkou je z pohľadu technológií možnosť ovládania gestami. V automobilovom priemysle nejde o úplnú novinku, ovládanie gestami už dlhšie využíva konkurenčná bavorská automobilka. Gestom možno v CLA prispôsobiť obsah obrazovky, stačí sa rukou priblížiť k dotykovému displeju, alebo k dotykovému poľu na stredovej konzole. Systém okrem toho dokáže rozlišovať medzi preferenciou ovládania vodičom a spolujazdcom a tak napríklad vie, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu. Medzi základné ovládacie gestá patrí roztiahnutie ukazováka a prostredníka do tvaru V. Na toto gesto si môže vodič a spolujazdec naprogramovať obľúbenú funkciu. Napríklad prepnutie rádia, alebo aktivovanie navigácie.
K dispozícii sú okrem toho ďalšie funkcie, ktoré možno ovládať intuitívne a bez akéhokoľvek nacvičovania gest. Tak možno v tme krátkym priblížením ruky k vnútornému zrkadlu zapnúť a vypnúť svietidlo na čítanie. Ak vodič v tme siahne smerom k neobsadenému sedadlu spolujazdca, toto svietidlo sa automaticky rozsvieti. Takto možno ľahšie nájsť predmety, ktoré sú tam uložené. Ak vodič stiahne ruku z tejto oblasti, svetlo sa automaticky opäť zhasne. Veľké novinky neočakávame z pohľadu ponuky motorov a prevodoviek. CLA bude zrejme kopírovať ponuku triedy A. Na trh sa dostane v máji tohto roka.