Dizajnéri sa snažili vdýchnuť novej generácii triedy B športovejší vzhľad, vo vnútri však stále ostáva hlavne praktickým minivanom.
Mercedes priniesol do Paríža novú generáciu triedy B. Aj keď vo svojej tlačovej správe hovorí o dôraze na športový vzhľad, už prvý pohľad prezrádza, že nové Béčko je skôr o vnútornom priestore. Zmeny dizajnu mali zabezpečiť, aby nemecká novinka vizuálne vystúpila z radu minivanov. Túto snahu vidno najmä na smerom dozadu klesajúcej streche. Z nášho pohľadu však trieda B ostáva stále praktickým autom. Dizajnéri sa pri návrhu auta snažili o čo najlepšiu aerodynamiku a výrobca sľubuje nielen nižší odpor vzduchu, ale aj znížený hluk v kabíne pri vyšších rýchlostiach.
Vo vnútri vidno silnú inšpiráciu dizajnom interiéru z Mercedesu triedy A. Medzi výrazné spoločné prvky sa radí dvojica veľkých displejov (oba za príplatok s uhlopriečkou až 10,25 palca), vystupujúcich ako jeden celok do priestoru, kruhové podsvietené výduchy klimatizácie pripomínajúce turbínu, volant a aj touchpad na ovládanie multimediálneho systému. Odlišnosťou je členenie interiéru, keďže v triede A je výraznejšie horizontálne rozdelený, v Béčku tvorí jeden celok. Na nás aspoň podľa prvých fotiek viac zapôsobila trieda A. Šofér pocíti rozdiel aj pri pohľade spoza volantu, keďže v praktickejšom minivane sedí o 90 mm vyššie nad cestou. Z pohľadu priestoru si posádka polepšila vo viacerých smeroch, najviac však upúta vnútorná šírka 1456 mm.
Z praktických riešení nemôžu chýbať zadné sklopné sedadlá delené v pomere 40:20:40. V polovici roku 2019 príde na trh verzia s možnosťou posúvania zadných sedadiel o 14 cm. Objem batožinového priestoru tak vzrastie zo 455 l na 705 l. V porovnaní s predchodcom nejde o výraznú zmenu, ale Mercedes sľubuje lepšiu využiteľnosť priestoru. Po sklopení sedadiel možno po strechu naložiť náklad s objemom 1 540 l. Pri prevoze dlhých predmetov pomôže príplatková skladateľná lakťová opierka vpredu. Jej zložením vznikne voľný priestor navyše.
Mercedes triedy B (25 obrázkov v galérii)
Prekvapením nie je použitie multimediálneho systému MBUX s pokročilým hlasovým ovládaním. Tento prvok zdedil minivan z triedy A a vo výbave nechýbajú ani prvky autonómneho riadenia, používané v triede S. Okrem základného šoférovania a udržiavania odstupu na diaľnici zvládne trieda B aj samostatne meniť jazdné pruhy po zapnutí smerovky.
Pod kapotu Mercedesu B sa dostane päť rôznych motorizácií. Mercedes po prvýkrát použije dve verzie nového priečne uloženého naftového motora. Štvorvalec s objemom 2,0 l ponúkne výkon 110 resp. 140 kW a spĺňa emisnú normu Euro 6d standard, ktorá začne platiť od 1.1. 2020. Nové motory doplní známa naftová pohonná jednotku s objemom 1,5 l a s výkonom 85 kW. Fanúšikovia benzínu sa zatiaľ musia spoľahnúť na štvorvalec s objemom 1,33 l. V ponuke je s výkonom 100 kW, ale aj v silnejšej verzii - 120 kW. Neskôr budú do ponuky doplnené aj ďalšie pohonné jednotky. Na začiatku bude Béčko k dispozícii výlučne s automatickými dvojspojkovými prevodovkami. Okrem dobre známej 7-stupňovej nájde svoje uplatnenie aj nová 8-stupňová prevodovka DCT.