Po včerajšej správe o modernizácii BMW M5 sme nemuseli dlho čakať na facelift hlavného konkurenta. Mercedes AMG E 63 S prichádza s mierne upraveným vzhľadom. Nové predné svetlá, zmenená predná maska a nárazník sú hlavné zmeny prednej časti. Predný splitter bol tiež mierne pozmenený a dostupný bude v troch rôznych povrchových úpravách - strieborný, vysokolesklý čierny a karbónový. Vzadu sa najviac zmenili svetlá, ktoré sú tenšie a hranatejšie, ale platí to len pre sedan. Kombi verzia si zachovala rovnaký tvar svetiel, zmenená je ich grafika.
Foto: Mercedes
V interiéri zásadnejšie zmeny nenájdeme. Zmenil sa volant, ktorý má po vzore triedy S namiesto klasických tlačidiel vytvarované dotykové plochy. Jednoduchosť ich použitia má zaručiť haptická (hmatová) odozva tlačidiel po ich stlačení. Súčasťou výbavy je aj najnovšia verzia multimediálneho systému MBUX s veľkou obrazovkou a touchpadom.
Foto: Mercedes
Pod kapotou naďalej pracuje benzínový twin-turbo osemvalec s objemom 4,0 l. S výkonom 450 kW sa radí presne medzi modely BMW M5 (441 kW) a M5 Competition (460 kW). Obrovský je aj krútiaci moment motora, ktorý dosahuje maximum 850 Nm. Motor spolupracuje s 9-stupňovou prevodovkou a poháňa všetky štyri kolesá. Vynovený Mercedes AMG E63 S zrýchli na 100 km/h v priebehu 3,4 s, kombi je o desatinu pomalšie. Výkon motora naďalej krotí podvozok AMG Ride Control+. Bol však mierne upravený, čo sa má prejaviť vyšším pohodlím posádky pri jazde v režime Comfort.