Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes otvoril nové vývojové centrum, cieľom je znížiť cenu batérií o 30 %

V roku 2024 bude nemecký výrobca investovať 14 miliárd eur do výskumu a vývoja, ako aj do závodov – veľký podiel prostriedkov pôjde na vývoj akumulátorov a elektrických pohonných systémov.
Mercedes otvoril nové vývojové centrum, cieľom je znížiť cenu batérií o 30 %

Značka Mercedes-Benz masívne stupňuje svoje vývojové aktivity v oblasti technológií akumulátorov. V sídle spoločnosti Mercedes-Benz v Stuttgarte-Untertürkheime sa konalo slávnostné otvorenie eCampusu. Ide o kompetenčné centrum na vývoj článkov a akumulátorov pre budúce elektromobily značky s trojcípou hviezdou.

Cieľom je vyvinúť nové chemické kompozície a optimalizované procesy na výrobu vysokovýkonných článkov s „DNA značky Mercedes-Benz“, čo má v priebehu nasledujúcich rokov viesť k zníženiu nákladov na akumulátory o viac ako 30 percent. Mercedes-Benz eCampus pokrýva celú oblasť technológie akumulátorov a článkov. Siaha od vývoja a posudzovania nového chemického zloženia článkov cez výrobu článkov v priemyselnom meradle až po testovanie a certifikáciu kompletných akumulátorových jednotiek.

Značka Mercedes-Benz vyvíja rôzne formy chemického zloženia článkov. Spoločnosť pracuje okrem iného aj na lítiovo-iónových článkoch s vysokoenergetickými anódami na báze kremíkových kompozitov a s inovatívnym chemickým zložením katód bez obsahu kobaltu, ako aj na technológii akumulátorov s tuhým elektrolytom.

Pomocou nových technológií, ako sú anódy s vysokým obsahom kremíka alebo tuhé elektrolyty, možno energetickú hustotu zvýšiť až na hodnotu 900 Wh/l. Rozširovanie výroby je možné len v kombinácii s komplexnými znalosťami o chemickom zložení článkov a o ich konštrukcii.

Poznatky získané v eCampuse sa premietnu do sériovej výroby akumulátorových článkov v partnerských spoločnostiach - s cieľom ich využívania v budúcich generáciách akumulátorov Mercedes-Benz.

Aké dôležité je zvládnuť chemické zloženie článkov pre vývoj budúcich produktov, potvrdil napríklad technologický program VISION EQXX. Toto vozidlo využívalo vysokovýkonný akumulátor s priekopníckym chemickým zložením článkov a pri viacerých jazdách stanovilo nové rekordy v dojazde a efektívnosti elektrických vozidiel.

Mercedes Vision EQXX

Prevádzka v novom kompetenčnom centre v centre závodu Stuttgart-Untertürkheim bude spustená v dvoch stupňoch. Závod s rozlohou približne 10 000 metrov štvorcových je určený na priemyselnú výrobu akumulátorových článkov a bol uvedený do prevádzky asi po dvojročnej fáze výstavby.

Najmodernejšie výrobné zariadenia v takzvanom „priemyselnom laboratóriu článkov“ umožňujú v priemyselnom meradle vyrábať a testovať akumulátorové články s rôznym chemickým zložením. Ročne sa tu môže vyrobiť niekoľko desiatok tisíc článkov na vývoj budúcich generácií akumulátorov. Výrobný proces sa skladá zo série automatizovaných a manuálnych pracovných krokov. Zahŕňa všetky kroky výroby akumulátorových článkov od výroby elektród s plnením elektrolytu a formovaním s prvými nabitiami a vybitiami až po zušľachťovanie výrobných krokov.

Novostavba budovy určenej na druhú etapu má byť dokončená do konca tohto roka. Súčasťou vysokomoderného testovacieho a skúšobného centra bude okrem iného aj továreň na nábeh výroby akumulátorov slúžiaca na vývoj produktov a procesov. Ďalším jeho cieľom je zabezpečiť, aby bol výrobok pripravený na priemyselnú veľkosériovú výrobu.

Tagy

Pokračovať v čítaní