Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes pracuje na zaradení humanoidného robota do výroby

Nemecká automobilka chce zlepšiť svoju výrobnú sieť prostredníctvom umelej inteligencie a humanoidných robotov.
Mercedes pracuje na zaradení humanoidného robota do výroby

Mercedes rozšíril svoj digitálny výrobný ekosystém o funkcie s podporou umelej inteligencie (UI). Okrem četovacieho robota využíva aj humanoidné roboty od americkej spoločnosti Apptronik.

Momentálne prebieha testovanie nových výrobných procesov a funkcií, ktorých zavedenie je možné aj s podporou operačného systému Mercedes-Benz (MB.OS). Až po tomto testovaní budú tieto nové procesy a funkcie použité vo výrobných linkách v iných montážnych závodoch Mercedesu.

Dôležitú úlohu v tomto procese zohráva centrum v Berlíne-Marienfelde, ktoré slúži na podporu vývoja softvérových aplikácií v reálnom výrobnom prostredí. Jednou z úloh centra je priniesť do výrobných závodov v rámci systému Apollo jedného z najpokročilejších komerčných humanoidných robotov na svete. Nemecký výrobca zároveň investuje nízku dvojcifernú miliónovú sumu do spoločnosti Apptronik, vyrábajúcej humanoidné roboty.

Robot Apollo

Mercedes momentálne testuje integráciu humanoidných robotov do výroby, pričom stredobodom pozornosti sú zatiaľ opakujúce sa úlohy v rámci logistiky. Robot Apollo od spoločnosti Apptronik je možné použiť na prepravovanie komponentov alebo modulov k výrobnej linke, kde ich zmontujú výrobní pracovníci a na realizáciu prvých kontrol kvality komponentov.

Humanoidné roboty Apollo zozbierali údaje vo výrobnom prostredí, aby mohli byť trénované na špecifické prípady. Zamestnanci s praktickými skúsenosťami vo výrobe preniesli svoje vedomosti do robota Apollo prostredníctvom diaľkových operačných procesov a rozšírenej reality.

Teraz Mercedes pokračuje v berlínskom centre s ďalším rozhodujúcim vývojovým krokom: roboty Apollo sa tu učia vykonávať autonómne činnosti – je to technologický míľnik na ceste za flexibilným, inteligentným asistenčným systémom vo výrobe.

Četovací robot

Umelá inteligencia má vo výrobe využitie aj v podobe četovacieho robta. Interne vyvinutý ekosystém četovacieho robota digitálneho výrobného závodu poskytne zamestnancom prístup k výrobným databázam: jednoducho prostredníctvom četu možno položiť otázky týkajúce sa údržby strojov alebo najlepších postupov (Best Practice) pre výrobné procesy. Umelá inteligencia okamžite poskytne presné odpovede vo viacerých jazykoch.

Ďalším príkladom praktického využitia UI je virtuálny multiagentový systém. Virtuálni asistenti s podporou umelej inteligencie analyzujú komplexné údaje v reálnom čase a dokážu napríklad pomôcť rýchlo identifikovať príčiny náhlych kvalitatívnych odchýlok vo výrobe.

Namiesto namáhavej manuálnej analýzy príčin sa inžinieri spoliehajú na agentov UI virtuálneho tímu pre spracovanie údajov (Data-Science-Team). Títo agenti UI rýchlo a spoľahlivo analyzujú dostupné údaje, identifikujú vzorce a anomálie a stlačením tlačidla poskytnú fundované analýzy a návrhy riešení na ozajstné zvýšenie efektívnosti vo výrobe.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní