Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes predal 400 000 vozidiel Triedy G. Pozrite si terénnu ikonu na dobových fotkách

Jubilejný kus kúpil dlhoročný zákazník, ktorý vystriedal približne 20 modelov hranatého klasika.
Mercedes predal 400 000 vozidiel Triedy G. Pozrite si terénnu ikonu na dobových fotkách Mercedes

V roku 1979 sa začal výrobou Triedy G úspešný príbeh. Terénna ikona teraz dosiahla so 400 000 modelmi výrobný rekord. Z výrobnej linky v Grazi zišiel červený Mercedes Benz G 400 d ako jubilejné vozidlo. Smeruje k dlhoročnému zákazníkovi z Porýnia, ktorý už od roku 1979 vystriedal približne 20 modelov hranatého klasika. Jeho motto: „Bez Triedy G to jednoducho nejde.“

História Triedy G

Trieda G je nielen najdlhšie vyrábaným modelovým radom z oblasti osobných motorových vozidiel v histórii značky Mercedes-Benz, ale aj predchodcom všetkých vozidiel kategórie SUV s hviezdou – preto všetky terénne vozidlá značky Mercedes-Benz nosia v názve veľké písmeno G.

To, čo sa začalo zmluvou o spolupráci medzi vtedajšou spoločnosťou Daimler Benz AG a firmou Steyr-Daimler-Puch v rakúskom meste Graz v roku 1972, je dnes úspešná história. Už prvá koncepcia, ktorá je vypracovaná, je iná. Tím navrhol vozidlo, ktoré vyniká výbornými terénnymi vlastnosťami, súčasne však nachádza svojich zákazníkov ako plnohodnotné a bezpečné vozidlo na voľný čas. Náhon na všetky kolesá a uzávierky diferenciálu so 100-percentnou zvernosťou odvtedy patria k Triede G rovnako ako robustný rebrinový rám.

V čase uvedenia na trh na jar v roku 1979 boli k dispozícii štyri varianty motora s výkonovým spektrom 53 kW/72 k až 115 kW/156 k. Zákazníci si mohli vybrať medzi kabrioletmi s krátkym rázvorom kolies, ako aj kombi s krátkym alebo dlhým rázvorom kolies. Vozidlami konštrukčného radu 463 sa v roku 1989 začala evolúcia, prostredníctvom ktorej sa terénne vozidlo okrem iného prispôsobilo aj neustálemu technickému pokroku. Vďaka nej sa ustavične rozširoval okruh nadšencov tohto vozidla. Od roku 1993 má aj svoj oficiálny názov: Trieda G.

Vo svete sú modely Triedy G známe ako „papamobil“. Prvým z týchto reprezentatívnych vozidiel pre hlavu katolíckej cirkvi je terénne vozidlo Mercedes-Benz 230 G so špeciálnou sklenenou nadstavbou. Pápeža Jána Pavla II. sprevádzala na jeho početných cestách od roku 1980.

Pri príležitosti 25. jubilea Triedy G sa na trh dostal celkom výnimočný model, ktorý vylepšila značka Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Osemvalcový pohonný agregát (350 kW/476 k, krútiaci moment 700 Nm) prepožičal terénnemu vozidlu doposiaľ nepoznaný výkon a svedčil o ohromnom potenciáli, ktorý sa skrýva v Triede G.

V roku 2015 priniesol model G 500 4x4² nielen luxusný interiér, ale aj svetlú výšku 45 centimetrov a pôsobivý výkon v teréne.

Vďaka modelu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet bolo ikonické Géčko v roku 2017 vynájdené nanovo. S motorom V12, s portálovými nápravami, elektrickou látkovou sklápacou strechou a exkluzívnou výbavou v priestore pre cestujúcich vzadu spĺňa úplne osobité očakávania zákazníkov, ktorí kladú na svoje vozidlo tie najvyššie nároky.  Na cesty sa dostal len limitovaný počet 99 exemplárov.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní