Superšporty s otvorenou strechou nie sú práve bežným artiklom. Mercedes-AMG predstavil novú karosársku verziu modelu GT R, ktorá kombinuje azda všetky emócie z jazdy v jednom balení.
AMG GT R alebo AMG GT Roadster. Toto boli vaše možnosti, pokiaľ ste mali záujem o nemecký športiak so striebornou hviezdou na čele. Po novom sa však divízia AMG z Affalterbachu rozhodla zobrať svet šialeného výkonu a previazať ho s karosériou kabrioletu. Model AMG GT R Roadster tak má to najlepšie s oboch svetov a ešte aj čerešničku navrchu. Vyrobí sa ho na celom svete iba 750 kusov. Vlastniť ho bude preto výnimočné a exkluzívne.
Len si to predstavte. Vozíte sa v aute, ktoré je schopné zrýchliť z 0 na 100 za 3,6 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 317 km/h. Pod jeho kapotou buble dvomi turbami preplňovaný osemvalec V8 s objemom štyroch litrov, ktorý ponúka výkon až 430 kW. O vašu bezpečnosť a zážitok z jazdy sa stará aktívne natáčanie zadných kolies, nastaviteľná tvrdosť podvozku, špeciálne systémy pre reguláciu aerodynamického prítlaku a nespočetné množstvo asistenčných systémov, ktoré poznáme aj z "bežnejších" Mercedesov. Presne taký je model GT R a po novom aj verzia bez strechy, Roadster.
Napokon, keďže ide iba o karosársky variant jedného modelu, veľké rozdiely sme ani neočakávali. Napriek tomu príde v limitovanej edícií Mercedesu zopár nepatrných úprav v porovnaní s "bežnou" verziou. Jednou z nich sú nové vložky podbehov kolesa, ktoré prepúšťajú viac vzduchu a sú tak efektívnejšie schopné pôsobiť na aerodynamiku a chladenie komponentov nápravy. V interiéri je najväčší rozdiel vo volante AMG Performance, ktorý dostanete už v základe. Prináša dva nové konfigurovateľné digitálne ovládače so zabudovanými displejmi.
Spolu s uvedením Roadsteru na trh prichádza do verzie GT R aj nový typ laku s asi najdlhším názvom, aký sme kedy videli. Designo graphite grey magno matte bude grafitový odtieň šedej a bude jednou zo 14 možností lakovania. V interiéri samozrejme nemôžu chýbať sedadlá AMG Performance v koži Nappa s odvetrávaním a technológiou Air Scarf, ktorá na krk púšťa teplý vzduch.
Pri športiakoch tejto kategórie automobilky často neposkytujú údaj o priemernej spotrebe. V prípade, že je predsa dostupný, nájdete ho len ťažko medzi ďalšími informáciami. Veď prečo by nás mal zaujímať? Napokon, ak niekto posudzuje hodnotu športového modelu podľa jeho spotreby, je to prinajmenšom zábavné. Merdeces však pri modeli GT R Roadster spotrebu zverejnil a celkom nás prekvapila. Deklaruje pre superšport úctyhodných 12,4 l/100 km. Škoda len, že sa za volant tohto modelu pre jeho exkluzivitu pravdepodobne nedostaneme.