Nepozrieť sa na vozidlá konkurencie by bola chyba aj v prípade takej automobilky, ako je Mercedes. V tomto prípade si však nemecká automobilka konkurenčné auto nekúpila, ale iba požičala.
Mercedes plánuje v roku 2019 predstaviť elektrický crossover, vychádzajúci z konceptu EQ. Aj to je dôvod, prečo sa musí pozrieť bližšie na svoju konkurenciu. Nejde o nič nezvyčajné, podrobný pohľad “pod sukňu“ najbližším konkurentom je vo svete automobilového priemyslu bežnou taktikou. Nemecká automobilka si však na test požičala súkromné vozidlo prostredníctvom spoločnosti Sixt, informoval vo svojom článku Der Spiegel.
Sixt sprostredkoval požičanie vozidla od páru z Bavorska. Monika Kindlein a Manfred van Rinsum vlastnia tri Tesly a požičiavajú ich na rôzne akcie, z čoho im plynie bočný príjem. Tentokrát však nešlo o svadbu, ani o večierok. Najskôr dostali majitelia vozidla od zákazníka množstvo technických otázok ohľadom verzie softvéru a schopností v oblasti autonómnej jazdy.
Krátko po požičaní auta dostal Rinsum správu o nabití vozidla v blízkosti Barcelony. Na pomery elektromobilu nezvyčajne dlhá cesta vyvolala tieň podozrenia a majiteľ začal svoje auto častejšie na diaľku kontrolovať. Následne zistil, že auto sa niekoľkokrát objavilo na testovacej trati, čo bolo podľa podmienok prenájmu zakázané. Podľa správy prešlo vozidlo testami v extrémnych podmienkach, v rámci toho bolo aj rozobraté a opätovne zložené.
Tvrdé zaobchádzanie s vozidlom
si vyžiadalo svoju daň v podobe škody vyčíslenej na 15 674 eur a
ďalších 2000 eur na strate hodnoty auta. Bavorský pár však
požaduje až 99 392,72 eur. V sume je zarátaná aj pokuta 1000 eur
za každý deň, ktoré vozidlo strávilo na testovacej trati a
náhrada škody za ušlý zisk počas trvania opravy. Majitelia však
neveria v jej vyplatenie, keďže náklady na prípadný súdny
proces sú pre nich priveľké. Hovorca Daimleru pre portál Jalopnik
odmietol potvrdiť pravdivosť príbehu, ale “požičiavanie áut
za účelom porovnávania“ označil ako bežnú prax v
automobilovom priemysle.