Novinka je určená pre čínsky trh, ale iného sedanu, vychádzajúceho z triedy A, by sme sa mali v Európe dočkať už v lete.
Mercedes triedy A dostane nového súrodenca. Pôjde o sedan s označením, L. Na výrobe v Číne sa bude podieľať Daimler s partnerskou spoločnosťou BAIC Motor. Štvordverový sedan sa nedostane na európske trhy. Od hatchbacku sa odlíši nielen tvarom karosérie, ale aj o 6 cm dlhším rázvorom náprav, čím získal dodatočný priestor pre kolená pasažierov. Mercedes triedy A L je príkladom rozdielnych požiadaviek čínskeho a európskeho trhu. V Číne je záujem o sedan s vyšším dôrazom na vnútorný priestor pasažierov vzadu. V Európe kraľuje hatchback, zameraný hlavne na vodiča.
Dizajnom nám sedan pripomína model CLS, čo mu dodáva na pocite prémiového auta. Nakoniec na základe prvých informácií sa nezdá, že by Mercedes šetril a chcel postaviť lacnejšiu verziu pre Čínu. Áčko s označením L dostalo moderný interiér, ambientné osvetlenie s možnosťou voľby jednej zo 64 farieb, ale aj novú generáciu hlasového ovládania systému MBUX. Ani z pohľadu asistenčných systémov nepôjde o zastaralý model. Sedan si požičia niektoré funkcie, vrátane podporných asistenčných systémov pre vodiča, priamo z triedy S. Na začiatku bude ponúkaný so štvorvalcovým motorom 1,33 l s výkonom 100 resp. 120 kW. Neskôr pribudne v ponuke aj dvojliter s výkonom 140 kW.
Mercedes triedy A sedan L (13 obrázkov v galérii)
Okrem sedanu bude k dispozícii aj Sport sedan. Odlíšiť ho možno podľa výrazných prelisov na kapote. Ako dlho si Číňania ešte na spustenie výroby počkajú, zatiaľ nevieme. V Európe je príchod hatchbacku do predajní otázka týždňov. V lete by sme sa mali navyše aj my dočkať sedanu, ktorý sa veľkostne zaradí pod CLA. Nepôjde však o kópiu triedy A L.