Mercedes-Benz testoval najnovšiu generáciu systémov riadenia bŕzd počas jázd vo švédskom Arjeplogu neďaleko polárneho kruhu. Už viac ako 20 rokov tu existuje oficiálne detašované pracovisko závodu v Sindelfingene: vlastné skúšobné centrum na testovanie v najextrémnejších podmienkach. Okrem modelov EQE, EQS, EQS SUV a EQE SUV boli na cesty cez zamrznuté jazero a na najvyššiu horu regiónu použité aj modely ďalších generácií vozidiel, ktoré vychádzajú z budúcich platforiem.
"Počas testovacích jázd sa náš tím zameriava predovšetkým na bezpečnosť, efektivitu a komfort jazdy. Vývojový tím vyladí systémy riadenia bŕzd individuálne pre každý modelový rad – a ide pri tom až na hranicu fyzikálnych možností," vysvetlil Christoph Böhm, vedúci oddelenia systémov riadenia bŕzd, Mercedes-Benz AG.
Na ceste do plne elektrickej budúcnosti tím pracuje na novej generácii systémov riadenia stability. Tie využívajú vlastnosti elektrického pohonu na presnú reguláciu krútiaceho momentu na kolesách.
Skúšky odolnosti na ľade a snehu
Odkedy značka Mercedes-Benz zriadila skúšobné centrum neďaleko Arjeplogu, vozidlá sa výrazne zmenili. Dôvody, prečo sem prišla, sú však stále rovnaké: V porovnaní so suchým asfaltom je úroveň priľnavosti na ľade a snehu až o 90 percent nižšia. Tieto vážne rozdiely majú zásadný vplyv na stabilitu a ovládateľnosť vozidla, najmä pri zrýchľovaní, zastavovaní a zmene smeru.
Ďalšia výhoda: Poveternostné podmienky a povrchy zostávajú relatívne konštantné počas zimy za polárnym kruhom. Testovacie vozidlá sú vybavené bežnými celoročnými alebo zimnými pneumatikami, aby čo najlepšie odrážali každodenné správanie zákazníkov pri používaní.