Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes Triedy G prešiel po stene priehrady. Oslávil tak 40 rokov

Terénna Trieda G je v produkcií už od roku 1979. Štyridsať rokov produkcie sa automobilka rozhodla osláviť šialeným kúskom.

Terénna Trieda G je v produkcií už od roku 1979. Štyridsať rokov produkcie sa automobilka rozhodla osláviť šialeným kúskom.

Silnejši ako gravitácia. Tak nazýva Mercedes-Benz svoje nové video, v ktorom sa najnovšie "géčko" vydáva napospas extrémne šikmej stene argentínskej priehrady Punta Negra. Model G350d ňou prešiel napriek svojej extrémnej váhe prevyšujúcej dva a pol tony bez zaváhania. Extrémnym spôsobom tak oslávil svoje štyridsiate výročie a potvrdil, že je absolútne spôsobilý nielen na okázalé mestské vozenie, ale aj v nehostinných a životu nebezpečných podmienkach.

40 rokov Triedy G
40 rokov Triedy G. Zdroj: Mercedes-Benz

Automobil má za sebou skutočne bohatú históriu. Začali ho vyrábať ešte v západnom Nemecku v roku 1979. Počas svojich začiatkov išlo takmer výlučne o strohý a jednoduchý automobil určený pre horských chatárov a ľudí, ktorí pracovali v teréne. Prvé modely sa vyrábali v trojdverovej, päťdverovej a kabrio karosérií a neobsahovali oveľa viac ako rádio. Názov auta perfektne popisuje jeho dovtedajší účel. G ako Geländewagen označuje vozidlo do terénu. Dnes sa však využíva aj ako luxusné auto do mesta, najmä v športových verziách AMG.

40 rokov Triedy G
40 rokov Triedy G. Zdroj: Mercedes-Benz

História automobile však začala už v roku 1972, kedy si iránsky vládza Mohammad Reza Pahlaví presadil spustenie vývoja takéhoto modelu. V tej dobe bol totiž vlastníkom takmer pätiny akcií nemeckej automobilky. "Géčka" sa mali hlavne v Iráne používať ako vozidlá pohraničnej stráže a poľovnícke autá. Časom sa zopár kusov podarilo predať aj nemeckej armáde. Mercedes-Benz Triedy G je jedným z mála automobilov, ktoré sa už 40 rokov svojej sériovej produkcie vyrábajú v tom istom meste. Jeho domovom je rakúsky Graz.

Trieda G 4x4 Squared
Trieda G 4x4 Squared. Zdroj: Mercedes-Benz

Počas produkcie Triedy G stihlo vzniknúť hneď niekoľko odnoží bežnej verzie, ktoré vypustila samotná automobilka. Desiatky ďalších uzreli svetlo sveta vďaka úpravcom ako napríklad Mansory alebo Brabus. Medzi tie najfascinujúcejšie patrí napríklad G4x4 Squared, teda 4x4 na druhú. Toto auto je vyššie ako vy a je poháňané štvorlitrovým osemvalcom V8 s výkonom 310 kW.

Trieda G 6x6
Trieda G 6x6. Zdroj: Mercedes-Benz

Ďalšou chuťovkou je verzia Triedy G s tromi nápravami. Mercedes-Benz G 63 AMG urobil dojem nielen svojim výkonom 450 kW, ale predovšetkým pohonom všetkých šiestich kolies. Toto auto ste už iste mohli vidieť aj v teste Richarda Hammonda v relácií Top Gear. Za viac ako milión eur sme ho dokonca našli na nemeckých autobazároch.

Trieda G Landaulet
Trieda G Landaulet. Zdroj: Mercedes-Benz

A do tretice spomíname na špeciálnu edíciu vytvorenú v spolupráci s dcérskou spoločnosťou. Mercedes-Maybach Landaulet je predĺženou verziou terénneho offroadu, ktorá obhajuje nielen farby "géčka," ale aj farby Maybachu. Superluxusná linuzína je takmer pol metra nad zemou. Nájdete v nej všetko, čo vášmu vycibrenému vkusu ulahodí. Prepychové masážne sedadlá, ktoré je možné sklopiť úplne naležato, multimediálny systém hneď s niekoľkými obrazovkami, jednoducho všetko, čo v limuzíne očakávate. Okrem toho sa dostane potešenia aj vášmu osobnému šoférovi. Pod kapotou totiž pradie mocný dvanásťvalec. Modelu Landaulet sa vyrobilo len 99 kusov.

Tagy

Pokračovať v čítaní