Nová trieda X pretvára svet pickupov, zameriava sa na mestský životný štýl a schopnosti auta na ceste. Na druhej strane nezabúda na schopnosti v teréne.
Mercedes obsadzuje nový segment a
stáva sa prvým prémiovým výrobcom pickupu. Rýchly vstup na trh
mu umožnila spolupráca s Alianciou Nissan-Renault. Pri vývoji
využil techniku Nissanu Navara a obliekol ho do nového šatu.
Cieľom Nemcov bolo spojiť typické výhody pickupu ako robustnosť,
funkčnosť, sila a schopnosti v teréne a nepodliezť pritom
vlastnosti Mercedesov ako komfort, jazdná dynamika a bezpečnosť.
Dizajnéri sa zároveň snažili pretvoriť Navaru na Mercedes a v
prednej časti sa im to podarilo. Nová trieda X sa neodlišuje len
trojcípou hviezdou, ale dostala typickú dvojitú mriežku chladiča
a odlišné svetlá. Na veľké experimenty však priestor neostal,
rovnako by sme mohli vymenovať aj spoločné znaky. Oveľa menej
priestoru na zmenu mali dizajnéri pri pohľade zboku. Našli sme tu
len jeden rozdiel v podobe bočného prelisu, ktorý je na Mercedese
rovný a nezvažuje sa v prednej časti dole.
Mercedes trieda X
Výraznejšie rozdiely sa ukrývajú v interiéri. Stredový displej, volant a prístrojový panel posádku nenechá na pochybách, v akom aute sedia. Tvar písmena X využili dizajnéri pri návrhu kruhových výduchov ventilácie. Na stredovom tuneli museli nájsť miesto navyše pre ovládač multimediálneho systému Comand Online. Trieda X bude ponúkaná v troch stupňoch výbavy. Pre pracovné využitie poslúži základný variant Pure, vo výbave Progressive sa už kládol vyšší dôraz na komfort a pocit z kvality. Najvyššie postavenie získala verzia Power, zameraná na mestský životný štýl.
Mercedes sľubuje nielen dobré vlastnosti v teréne, ale aj dobré schopnosti na ceste vďaka vyladenému podvozku. Chýbať nebudú ani ďalšie prvky z ostatných Mercedesov, na mysli máme zástup asistenčných systémov a možnosť spojenia s autom prostredníctvom aplikácie Mercedes me connect. Trieda X využíva, rovnako ako Navara, rebrinový rám a spoločnú techniku môžeme nájsť aj pod kapotou. Naftový štvorvalec s objemom 2,3 l príde v dvoch výkonových verziách s označením X 220d (120 kW) a X 250 d (140 kW). Mercedes ponúkne aj benzínový motor X 200 s výkonom 122 kW so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Naftové motory môžu byť spojené aj so sedemstupňovým automatom. Ak ste doteraz mierne sklamaní z motorizácie, netreba sa báť. V polovici roku 2018 pribudne do ponuky šesťvalcový motor, ktorý s výkonom 190 kW robí z triedy X najsilnejšie auto vo svojej triede. Pre porovnanie Volkswagen Amarok má v ponuke šesťvalec s výkonom 165 kW. Najsilnejší motor bude spriahnutý s prevodovkou Mercedesu 7G-Tronic Plus a samozrejmosťou bude v tomto prípade permanentný pohon všetkých kolies. K dispozícii bude aj systém Dynamic Select s piatimi rôznymi režimami jazdy: Comfort, Eco, Sport, Manual a Offroad.
Nová trieda X pretvára svet pickupov. Klamali by sme, keby sme tvrdili, že dnešné pickupy sú iba na pracovné využitie a neponúkajú množstvo chrómových doplnkov a “neútočia“ aj na ľudí, zameraných na životný štýl. Na druhej strane Mercedes chce v tomto ohľade hrať vyššiu ligu. S predajom triedy X v Európe sa začne v novembri 2018. Slovenskú cenu zatiaľ nepoznáme, ale v Nemecku bude ponúkaná od 37 294 eur.