Röntgen umožní pohľad na proces deformácie konštrukčných dielov aj zvnútra.
Vylepšiť bezpečnosť dnešných vozidiel nie je jednoduché. Z pohľadu konštrukcie sa môže zdať, že sme narazili na absolútny vrchol a automobilky sa preto čoraz viac sústreďujú na rôzne asistenčné systémy, v snahe nehodám predchádzať. Úvahy podobného typu z minulosti o dosiahnutí stropu vo vývoji sa vždy ukázali ako nerozumné.
Dobre to vystihol výrok matematika Johna von Neumanna v roku 1949: „Vypadá to, že sme narazili na hranicu toho, čo je možné dosiahnuť s počítačovými technológiami. Človek by si ale mal dávať pozor na takéto vyjadrenia, lebo do piatich rokov sa ukážu ako veľká hlúposť.“
Rovnaký výrok sa hodí aj na dnešné autá a ich
bezpečnosť. Automobilky neustále hľadajú nové spôsoby, ako ich vylepšiť.
Mercedes si v oblasti bezpečnosti veľa sľubuje od použitia röntgenu pri
crash testoch.
Technológiu testuje nemecká automobilka v spolupráci s organizáciami Fraunhofer-Institut für Kurzzeitdynamik (Inštitút Fraunhofer pre krátkodobú dynamiku), Ernst-Mach-Institut, EMI z Freiburgu. Ultrakrátkodobá röntgenová technológia zhotovuje počas nárazu ostré obrázky a umožňuje skúmať správanie konštrukčných dielov aj v ich vnútri. Údaje z „röntgenovej nárazovej skúšky“ možno spájať s počítačovo podporovanými simulačnými modelmi. Digitálny model človeka vo virtuálnom svete sa vďaka aktívnym pohybom svalov výrazne viac približuje k realite v porovnaní s testovacou figurínou, používanou pri crash testoch. Vo finále to má priniesť zlepšenie kvality prognózy pre simulácie nárazov vozidiel.