Pomocou technológie s pevným elektrolytom je možné nanovo definovať náklady, škálovateľnosť a energetickú hustotu v oblasti akumulátorov pre elektrické vozidlá. Pevný elektrolyt umožňuje používanie materiálov s vysokou úložnou kapacitou, vysokou iónovou vodivosťou a vyššou chemickou stabilitou. Inovatívne materiály a dizajn akumulátorov s pevným elektrolytom sa vyznačujú potenciálom na takmer zdvojnásobenie dojazdu dnešných vozidiel, ktoré využívajú konvenčné lítium-iónové články akumulátora.
Práve to sú dôvody, ktoré vedú automobilky k vývoju článkov s pevným elektrolytom. Mercedes spolupracuje na tejto technológii so spoločnosťou ProLogium. V rámci spolupráce do nej investoval "vysokú dvojcifernú sumu v miliónoch eur".
Spolupráca od roku 2016
"Efektívnosť a dojazd sú najnovšími kritériami odvetvia elektrických vozidiel. Technológia s pevným elektrolytom má potenciál výrazne znížiť veľkosť a hmotnosť akumulátora. Vďaka spolupráci s partnermi ako ProLogium urýchli Mercedes-Benz vývoj inovatívnych technológií akumulátorov určených pre automobilový priemysel, ktoré budú využívať naši zákazníci," uviedol Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG, vedúci technologického oddelenia, zodpovedný za vývoj a nákup.
"Už od roku 2016 pracujeme spoločne s Mercedes-Benz na testovaní našich článkov akumulátorov, určených pre elektrické vozidlá, a tešíme sa z posilnenia partnerstva a jeho ďalšieho prehĺbenia," uviedol Vincent Yang, výkonný riaditeľ a zakladateľ spoločnosti ProLogium Technology.
Na sériovú výrobu si počkáme
Prvé spoločne vyvinuté akumulátory s pevným elektrolytom by sa mohli začas používať už v nasledovných rokoch v testovacích vozidlách Mercedes. V rámci partnerstva boli navyše dohodnuté technologické míľniky, ktorých cieľom je integrácia technológie s pevným elektrolytom do vybraných modelov v druhej polovici desaťročia.
Mercedes nie je jediný, kto sa venuje vývoju batérií s pevným elektrolytom. O svojej snahe dostať nový typ batérií do sériových vozidiel informuje najmä Toyota, a ak naplní svoje plány, tak predbehne Mercedes a zaradí ich do sériovej výroby ešte koncom prvej polovice dekády.
Prvú sériovú batériu s pevným elektrolytom však nevyužije v elektromobile, ale v hybridnom vozidle. Viac sa dočítate TU!
Zdroj: Mercedes