Automobilky pracujú na mnohých zaujímavých riešeniach, o ktorých často netušíme. V Los Angeles Mercedes niečo prezradil o solárnom laku. Skladá sa z dvoch vrstiev - spodnú tvoria solárne články s účinnosťou až 20 %, čím dokážu konkurovať dnešným solárnym panelom. Vrchná ochranná vrstva je tvorená lakom na báze nanotechnológie a prepúšťa až 94 % slnečnej energie.
Dve vrstvy sú spolu tenké len 5 mikrometrov, teda sú výrazne tenšie než ľudský vlas a hmotnosť laku je 50 g na m2. Energia zo solárneho laku slúži priamo na pohon vozidla, alebo je uskladnená vo vysokonapäťovej batérii. K nabíjaniu batérie dochádza aj po odstavení vozidla.
Lak pokrývajúci 11 m2 plochy, čo je ekvivalent povrchu stredne veľkého SUV, dokáže len pomocou solárnej energie predĺžiť dojazd vozidla jazdiaceho v Štuttgarte o 12 000 km. V slnečnejšom Los Angeles to môže byť až 20 000 km ročne.
Priemerný šofér Mercedesu v Štuttgarte pritom denne najazdí 52 km a množstvo získanej energie zo Slnka mu vystačí na pokrytie 62 % trasy. V Los Angeles by slnečná energia teoreticky vystačila na pokrytie 100 % trasy.
V tejto chvíli nevieme, či sa táto technológia niekedy dostane do sériovej výroby, ale Mercedes nie je prvou známou spoločnosťou, ktorá sa o takéto riešenie pokúša. V nedávnej minulosti rozvírila hladinu spoločnosť Lihghtyear so svojím vozidlom One. Papierové údaje vyzerali podobne optimisticky ako v prípade Mercedesu.
Lightyear prešiel dokonca fázou testovania prototypu a na niekoľko týždňov odštartoval sériovú výrobu, ale v roku 2023 ho zastavil bankrot.