Autosuv.sk

Ostatné

Mercury Coupe z roku 1949 dostalo moderný elektrický pohon

Dobové auto s modernou technikou si požičalo batérie z Tesly. O pohon sa starajú dva výkonné elektromotory. Zovňajšok vozidla zodpovedá originálu.
Mercury Coupe z roku 1949 dostalo moderný elektrický pohon

Dobové auto s modernou technikou si požičalo batérie z Tesly. O pohon sa starajú dva výkonné elektromotory. Zovňajšok vozidla zodpovedá originálu.

Spoločnosť Icon sa zameriava na reštaurovanie klasických áut, v tomto prípade však nejde len o veterány, ale o ich spojenie s modernou technikou. Príkladom je aj nedávny počin. Mercury Coupe z roku 1949 bolo kompletne prestavané a dostalo moderný elektrický pohon. Zovňajšok auta však zodpovedá originálu a navyše pôsobí, akoby zub času na ňom zanechal svoje stopy. Povrchová hrdza a patina však patrí k tomuto typu projektov. V ostrom kontraste k vonkajšiemu vzhľadu dôjde po naštartovaní a zatlačení na akcelerátor. Spod kapoty sa namiesto burácajúceho spaľovacieho motora ozve bzukot dvojice elektromotorov s celkovým výkonom 400 k a s mamutím krútiacim momentom takmer 640 Nm. Zrýchlenie v tomto prípade nebude problém.

Zásobníkom energie sú batérie z Tesly s kapacitou 85 kWh. Pri ich rozmiestnení myslel úpravca najmä na rozloženie hmotnosti, preto ich nainštaloval na rôzne miesta po celom vozidle. Dojazd na jedno nabitie sa v závislosti od spôsobu jazdy pohybuje v rozmedzí 250 až 320 km. Na plné nabitie si majiteľ pri použití výkonnej nabíjačky počká 90 minút. Flexibilitu pri vyhľadávaní nabíjacích staníc zabezpečujú dva typy nabíjania. Pri prednom evidenčnom čísle je schované pripojenie na CHAdeMO nabíjačku. Na zadnom blatníku v mieste, kde bolo kedysi vyústené hrdlo nádrže, sa ukrýva zástrčka pre Tesla Supercharger.

Icon

Eletromotory sú umiestnené v stredovom tuneli v mieste, v ktorom sa predtým nachádzala prevodovka. Pod kapotou tak vznikol voľný priestor, ale z dodatočného odkladacieho priestoru sa nový majiteľ tešiť nebude. Nachádza sa tam niekoľko modulov batérií a elektronika. Všetko je ukryté v konštrukcii, ktorá na prvý pohľad pripomína tvar starého benzínového V8 motora. 

Icon

Výkonné elektrické vozidlo nemôže jazdiť na starom podvozku. Vysoké rýchlosti vyžadujú modernejšie riešenie. Vozidlo je tak postavené na podvozku, vyvinutom v spolupráci s Art Morrison Enterprises. Pod povrchom je navyše ukryté množstvo moderných izolačných materiálov s cieľom znížiť hlučnosť v kabíne. 1949 Mercury EV Derelict vznikol na objednávku dlhoročného klienta spoločnosti Icon. Ešte predtým, ako sa dostane do jeho garáže, je vystavený na podujatí SEMA v LAs Vegas.

Mercury EV Derelict (20 obrázkov v galérii)

Tagy

Pokračovať v čítaní