Mitsubishi prinesie na tokijský autosalón koncept offroadu bez dverí, bez strechy a s turbínovým motorom. Produkcie sa však nedočká.
Autosalón v Tokiu sa nezadržateľne blíži. Dvere sa pre novinárov otvoria už zajtra. Podujatie, ktoré pre európsky trh nie je až tak podstatné z hľadiska nových modelov, však prinesie zaujímavosti, ktoré môžeme obdivovať aj na starom kontinente. Mitsubishi predstaví koncept svojho offroadu, ktorý by mohol zmeniť prístup k terénnemu motorizmu. Aspoň podľa ich názoru. Nazve ho Mi-Tech.
Ukážka tých najfascinujúcejších technológií, ktoré boli priemyselní dizajnéri značky schopní vymyslieť, sa snúbi s dizajnom typickým pre japonskú automobilku. Z auta srší jednoduchosť, no zároveň je dizajnovo dosť komplikované na to, aby vyvolávalo pomyselný rešpekt na pomyselných cestách.
Karosériou koncept pripomína buginu. Nenájdete na ňom dvere ani strechu. Interiér je tiež veľmi jednoduchý, vo farbe karosérie. Okrem prieduchov na klimatizáciu sa na palubnej doske nachádza doslova len volant, malý informačný displej vodiča a zopár tlačidiel pripomínajúcich klávesy. Namiesto početných obrazoviek v kabíne sa budú všetky údaje zobrazovať priamo na čelnom skle. Čistý minimalizmus.
Oveľa zaujímavejší je pohon auta. Plug-in hybridná architektúra kombinuje až štyri elektromotory s turbínou, ktorá v prípade nedostatku energie v batérií, začne generovať elektrinu. Jeden elektromotor na každé koleso zabezpečí dokonalé rozloženie sily v teréne a na miestach, kde je v bežných autách potrebná uzávierka diferenciálu. Lepšie bude aj správanie v zákrutách. Výhodou turbíny je zas jej vysoká efektivita, nízka spotreba a kompaktnosť. Navyše funguje na takmer každú horľavú kvapalinu.
Či sa dočkáme aj sériovej verzie, na to samozrejme v tomto momente ešte definitívna odpoveď nie je. I keď hovoríme hlavne o oficiálnom stanovisku značky. V aktuálnych podmienkach je totiž takmer nemožné vyrobiť takéto auto. V ceste stojí nielen fakt, že automobilka nemá vyvinutý vlastný turbínový motor, ale aj legislatívne prekážky. Je takmer nemožné, aby auto bez dverí prešlo testami bezpečnosti. A to sú iba dva z príkladov, na ktorých by výroba buď zlyhala alebo sa predražila. Napriek tomu ide o fascinujúci koncept.