Autosuv.sk

Ostatné

Mitsubishi v Európe postupne skončí

Názov ozdravného plánu "Malý ale krásny" v skutočnosti pre pôsobenie značky v Európe neveští nič dobré.
Mitsubishi v Európe postupne skončí

Prvý štvrťrok 2020 priniesol pre Mitsubishi stratu približne 1,4 miliardy eur. Teraz preto prichádza s plánom "Small but Beautiful" (Malý ale krásny) s cieľom znížiť náklady a vrátiť sa k zisku. Ide o strednodobý plán pre fiškálne roky 2020 až 2022. V tomto období sa chce sústrediť najmä na svoje silné trhy, v prvom rade na krajiny juhovýchodnej Ázie, druhým pilerom je Oceánia, južná Ázia, Južná Amerika, Stredný východ a Afrika. Zvýšiť profit chce aj zmenou správanie na ďalších trhoch. V Číne plánuje spolupracovať a šetriť náklady spoluprácou s ďalšími partnermi, v Japonsku zas reštrukturalizovať výrobnú a predajnú sieť, znížiť fixné náklady plánuje v Severnej Amerike.

Najhorší scenár čaká Európu, kde v najbližších troch rokoch nemôžeme očakávať príchod žiadneho nového modelu. Predaj súčasných vozidiel bude pokračovať ďalej, funkčný zostáva aj popredajný servis. Plán "Small but Beautiful" predznamenáva koniec značky v Európe, bez nových modelov to ďalej nepôjde. Mitsubishi pritom pokračuje vo vývoji nových áut a plánuje napríklad predstavenie plug in hybridnej verzie modelu Eclipse Cross, nie však v Európe.  

Tagy

Pokračovať v čítaní