Model X od Tesly sa výnimočne dostal z ciest na runway. Ukázal, že nie je dobrý iba v zrýchlení, ale aj v zdolávaní záťaží. Svoju silu demonštroval na Boeingu 787 Dreamliner.
Demonštrovť silu SUV modelov sa snažia automobilky rôznymi spôsobmi. Range Rover vsadil na terén, iné automobilky využijú záťaž. Utiahnuť lietadlo nie je žiadnou novinkou. Takúto skúšku ohňom má za sebou Volkswagen Touareg prvej generácie, ale aj Porsche Cayenne v rekorde z minulého roka. Vtedy utiahlo Airbus A380, najväčšie osobné lietadlo sveta.
Ambície Tesly až tak ďaleko nesiahali, no sú stále chvályhodné. V spolupráci s austrálskou leteckou spoločnosťou Qantas pripojili na letisku v Melbourne za Model X P100D Boeing 787 Dreamliner. Lietadlo, ktoré môže vážiť až takmer 300 ton Tesla potiahla symbolických 300 metrov. I keď v momente ťahania lietadlo nevážilo až toľko (hovorí sa o momentálnej váhe 130 ton), váha je ďaleko za oficiálnou maximálnou prípustnou hmotnosťou ťahaného nákladu. Tá pri Modeli X predstavuje 2,5 tony.
I keď teda nejde o absolútny rekord, Tesla s nasadením najsilnejšieho osobného elektromobilu vôbec pokorila rekord v ťahaní lietadla elektromobilom. Pokorenie Guinnessovho rekordu však nie je prvá spolupráca automobilky a austrálskej leteckej spoločnosti. V minulosti sa na runwayi popasovali v rámci rýchlostného šprintu, kedy proti sebe postavili Model S P90D a Boeing 737. Auto sa drží v popredí takmer celý čas.