Príchod moderných prvkov nemôže zastaviť ani konzervatívny prístup BMW. Nový digitálny prístrojový panel už nebude analógové zobrazenie ani len imitovať.
BMW pripravuje nový vzhľad palubnej dosky, ktorý dostanú prichádzajúce nové modely X5, rad 8, rad 3 a Z4. Na jednej strane pri celkovom pohľade vidíme kontinuitu a interiér sa nesie v rovnakom štýle, ako sme pri BMW zvyknutí. Na druhej strane nový digitálny prístrojový panel je neprehliadnuteľný. Prináša nové možnosti v zobrazovaní rôznych potrebných funkcií od navigácie cez údaje o jazde, až po údaje o nastavení asistenčných systémov, či prehrávanej hudbe.
Z praktického hľadiska tomu nemôžeme nič vyčítať. Ide o moderný prístup, ktorý uľahčuje šoférovi život a displej ho informuje o tom, čo je pre neho v danej chvíli podstatné. S vozidlami BMW sa nám však vždy spájali analógové ukazovatele a radi spomíname aj na analógový ukazovateľ okamžitej spotreby. Súčasné BMW už digitálny panel majú, ale zobrazujú na ňom "analógové budíky". Toto pomaly odchádza do zabudnutia a analógové riešenie nám bude špeciálne v BMW chýbať. Ďalšou zmenou, ktorá okamžite púta pozornosť, je prepojenie vedľajšieho displeja s prístrojovým panelom. Stále ide o dve oddelené zobrazovacie plochy, ale z pohľadu dizajnu tvoria jeden ucelený prvok. Bavorská automobilka si však zachovala svoj konzervatívnejší prístup a dvojica displejov netvorí jednu "dosku" ako v prípade Mercedesu.
Nový operačný systém 7.0 umožňuje rôzne formy ovládania. Primárnym spôsobom ovládania je využívanie dotykovej obrazovky, ale nie jediným. BMW, našťastie, nepochovalo svoj iDrive Controller, čiže otočný ovládač na stredovom tuneli. Napriek dlhým rokom od jeho predstavenia ho stále považujeme za to najlepšie, čo automobilový svet v tejto oblasti ponúka. Na druhej strane dnes u prémiovej značky nemôže chýbať pokročilé hlasové ovládanie, využívajúce prirodzený jazyk a nielen naučené príkazy. Z "bavorákov" nevymizne ani možnosť ovládania gestami. Práve naopak, pribudli ďalšie dve gestá a ich celkový počet sa rozšíril na sedem. Úpravou prešla celá ponuka multimediálneho systému a do jednotlivých podskupín sa dá dostať na menej kliknutí.
BMW - nový kokpit (19 obrázkov v galérii)
Nový softvér BMW možno dodatočne vylepšovať. V praxi to funguje nasledovne. Majiteľovi príde na telefón do aplikácie notifikácia o možnom update systéme. Následne môže aktualizáciu stiahnuť doma cez Wifi do telefónu. Akonáhle sa pri najbližšej príležitosti telefón spojí s autom, tak dôjde k aktualizácii softvéru. Aktualizácie môžu priniesť vylepšenia rôznych funkcií ako hlasové ovládanie, či automatické parkovanie. Nový interiér predvedie BMW už o pár dní v Paríži.