Po štyroch rokoch od uvedenia poslednej generácie sa Fiesta dočkala modernizácie. Vizuálne ju ľahko odlíšime od predchodcu, najmä spredu. Poznávacím znakom je posunutie loga "Ford" z kapoty do stredu prednej masky. Nový dizajn má aj samotná maska, predné svetlomety sú užšie, a aj v štandardnej výbave sa spoliehajú na LED technológiu. Ford za príplatok ponúka aj matrix LED svetlá s funkciou diaľkových svetiel bez oslňovania. Dizajnéri zároveň zmenili aj tvar prednej kapoty.
Motory sa nezmenili
Fiesta príde na trh opäť vo viacerých verziách, ktoré sa môžu odlišovať v detailoch ako chrómové doplnky, výplň prednej masky, či farebné riešenia niektorých prvkov. Fiesta Active ponúkne aj vyšší podvozok a posúva model bližšie ku kategórii crossoverov.
Z pohľadu pohonov sa nič nezmenilo a Fiesta bude v ponuke výlučne s benzínovými motormi. Naftové agregáty vypustil Ford z ponuky už dávnejšie. Základom je litrový trojvalec s výkonom 100 k. Ide o jediný motor (s výnimkou verzie ST) v ponuke bez elektrifikácie. Výkonnejšie verzie (125 k a 155 k) sa spoliehajú aj na mild hybridnú techniku. Motory možno kombinovať so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Powershift, alebo so 6-stupňovým manuálom.
Vrcholom je tradične Fiesta ST
Na vrchole ponuky tróni tradične Fiesta ST. Spolieha sa na benzínový motor 1,5 l EcoBoost s výkonom 200 k. Maximálny krútiaci moment v porovnaní s predchodcom narástol z 290 Nm na 320 Nm. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 6,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Modernizovaná Fiesta ST ponúka okrem režimov Normal a Sport aj režim Track, ktorý je dostupný namiesto režimu Eco. V tomto režime sa deaktivuje kontrola trakcie a systém ESC sa nastaví na možnosť vysokého prekĺzavania kolies pre jazdu na okruhu.
V interiéri je hlavnou novinkou 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý mení štýl zobrazenia v závislosti od zvoleného režimu. Napravo od neho sa nachádza 8-palcová dotyková obrazovka, podporujúca Apple CarPlay a Android Auto. Vynovená Fiesta príde na trh zrejme až začiatkom budúceho roka.