Lexus modernizoval svoje modely RX a RX L. Zaujímavo fungujú jeho svetlá. Podobný výsledok ako v prípade inteligentných matrix svetiel dosiahol novou technológiou.
Lexus RX modelového roku 2020 prichádza modernizovaný. Facelift priniesol niekoľko menších úprav zovňajšku. V prednej časti si možno všimnúť tenšie svetlá a nové hmlovky, začlenené do spodnej časti nárazníka. Poznávacím prvkom ostáva obrovská predná maska. Okrem toho bola obohatená ponuka kolies o nový dizajn 18 a 20-palcových kolies a pribudli aj dve nové lakovania - Moonbeam Beige Metallic a Nori Green Pearl.
Lexus RX (biely a RX L (modrý) (22 obrázkov v galérii)
Vo vnútri by sme za pokrok mohli považovať nové možnosti konektivity a vylepšené hlasové ovládanie. Faktom je, že pripojením cez Apple CarPlay a Android Auto sa Lexus len zrovnal s konkurenciou. Novinkou je 12,3-palcový dotykový displej. Doteraz sa Lexus spoliehal na touchpad, teraz pridal aj možnosť dotykového ovládania. V minulosti automobilky prichádzali s vlastnými originálnymi spôsobmi ovládania infotainmentu (Lexus stavil na touchpad) a presviedčali zákazníkov, že ten ich spôsob je najlepší. Dnes ponúkajú v jednom aute niekoľko spôsobov ovládania a šofér si môže vybrať, čo mu v danej chvíli vyhovuje. Modernizácia sa dotkla aj natiahnutej verzie s označením RX L. O 110 mm dlhší model ponúka tri rady sedadiel. Tretí rad sedadiel po novom ponúka dve polohy. Pasažieri vzadu si tak môžu dopriať viac miesta pre nohy.
Nie všetky vylepšenia na Lexusoch RX a RX L možno vidieť. Upravený podvozok má prispieť k lepšiemu komfortu v kabíne. Konštruktéri sa sústredili na zníženie hluku a vibrácií, ale zmeny by mal pocítiť aj šofér vďaka lepšej reakcii auta na otočenie volantu. Veľkou technickou zaujímavosťou sú svetlá Lexusu RX. Na inteligentné svetlá, ktoré zhasínaním a rozsvecovaním jednotlivých segmentov prispôsobujú svetelný lúč situácii, sme si už zvykli. Lexus dosiahol rovnaký výsledok trochu iným spôsobom. Tiež má vo svetle ukryté segmenty, ktoré sa podľa potreby rozsvecujú a zhasínajú. Nemieria však priamo na cestu, ale osvetľujú rýchlo točiace sa čepele vo vnútri svetlometu. Točiace čepele majú úlohu zrkadla a odrážajú svetlo na cestu. Synchronizáciou rýchlosti otáčania čepele a rozsvecovaním LED bodov je svetlo namierené na tie správne miesta, aby neoslepilo protiidúce vozidlá a zároveň čo najlepšie osvetlilo okolie. Nové riešenie má umožniť oveľa skôr zbadať chodcov aj dopravné značky. Pri starých svetlách dokázal šofér rozoznať neosvetleného chodca v tme pri vzdialenosti 32 m, pri nových svetlách ho zbadá vo vzdialenosti 56 m. Pre lepšiu predstavu fungovania nových svetiel si pozrite video.