Po sedane sa modernizovaný Mercedes triedy E ukázal aj v karosárskych verziách kupé a kabriolet. Vozidlá dostali upravenú prednú časť, kde sa mierne zmenil tvar svetiel - časť hraničiaca s prednou maskou, ktorá má tiež pozmenený dizajn do tvaru písmena A. Už základné modely budú dodávané s Full LED svetlami. Vzadu priniesla modernizácia minimum navyše nenápadných zmien. Veľmi pozorné oko si všimne, že vonkajší tvar zadných svetiel sa síce nezmenil, ale ich vnútorné časti dostali nové usporiadania.
V modernizovanej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca. Samozrejmosťou je množstvo asistenčných systémov a veľkou novinkou, ktorá s nimi súvisí, je kapacitný volant, ktorý sme už videli v triede E a už čochvíľa sa dostane do novej triedy S. Vďaka kapacitnému volantu asistenčné systémy rozpoznávajú, kedy dá šofér ruky z volantu pri čiastočne autonómnej jazde. Volant má nový dizajn a nové trojrozmerné dotykové časti, ktoré nahradili tradičné ovládače.
Mercedes vo svojej tlačovej správe špeciálne zdôrazňuje výborné vlastnosti kabrioletu v oblasti komfortu. V tomto prípade PR správe na 100 % veríme, keďže už dosluhujúca verzia nás presvedčila o mimoriadnom komforte počas jazdy s otvorenou strechou. Viac sa dočítate v našom staršom teste.
Novinkou, známou už zo sedanu, sú funkcie monitorovania zaparkovaného vozidla Urban Guar a Urban Guard Plus. Urban Guard zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru (spustí sa pri pohybe v interiéri) či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Snímače vozidla pritom registrujú, či do odstaveného a zamknutého vozidla niekto narazil, alebo vozidlo odtiahol – alebo sa do vozidla snažil vlámať. Ak je služba aktivovaná, vodič bude o vzniknutej situácii informovaný prostredníctvom aplikácie Mercedes me. Vďaka správe typu Push sa vodič napríklad dozvie, aký silný bol náraz a v ktorej časti vozidla sa poškodenie pri parkovaní nachádza. Akonáhle sa vozidlo opätovne naštartuje, objaví sa táto informácia jednorazovo aj na multimediálnom displeji.
Ochrana vozidla Urban Guard Plus dokáže okrem toho lokalizovať ukradnuté vozidlá. Vďaka tomu možno vozidlo v prípade krádeže lokalizovať aj vtedy, ak napríklad zlodej deaktivuje lokalizačnú funkciu. Deje sa tak za spolupráce s políciou.
O pohon sa postarajú dva naftové motory s objemom 2,0 l a 3,0 l. Prvý produkuje výkon 143 kW, druhý 250 kW. Trom ponúkaným benzínovým jednotkám pomôže dodatočným výkonom 10 kW mild hybridný systém EQ Boost so štartér generátorom. Slabší dvojlitrový štvorvalec poskytne výkon 145 kW (+ EQ Boost), silnejší až 190 kW (+EQ Boost). Najsilnejšou motorizáciou (mimo modelov AMG) bude benzínový šesťvalec E450 s objemom 3,0 l s výkonom 270 kW (+EQ Boost). Všetky motory sú dostupné výlučne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Mercedes rovno zverejnil aj informácie o športovo ladenej AMG verzii s trojlitrovým radovým šesťvalcom pod kapotou. S výkonom 320 kW (+ 16 kW EQ Boost) bude trieda E poriadne svižným autom. Svedčí o tom aj zrýchlenie na 100 km/h v priebehu 4,4 s (resp. 4,6 s v prípade kabrioletu). Nižšie vo fotogalérii si môžete pozrieť červený kabriolet a ostrú verziu AMG E53 4MATIC+ Coupé. Predaj vynovených modelov začne na jeseň 2020.