Adaptívny tempomat dobre využívame v autách už roky, v prípade motocyklov stále nie je štandardne rozšíreným prvkom výbavy. Zmeniť to chce BMW, ktoré vyvinulo v spolupráci so spoločnosťou Bosch tempomat pre svoje motocykle. Nový adaptívny tempomat bude v princípe fungovať rovnako ako v autách. Rýchlosť bude menit na základe vzdialenosti a rozdielu rýchlosti od vozidla vpredu. Jazdec si môže vybrať z troch nastaviteľných vzdialeností a dvoch režimov Comfort a Dynamic. Motorka podľa zvoleného režimu zmení intenzitu brzdenia a akcelerácie. Adaptívny tempomat reaguje rovnako ako v autách na zapnutú smerovku a začne zrýchľovať skôr, ako sa motocykel presunie do rýchlejšieho pruhu. Všetky potrebné informácie má jazdec zobrazené na TFT prístrojovom paneli.
Foto: BMW
V zákrutách adaptívny tempomat automaticky zníži rýchlosť, ak je to potrebné. S narastajúcim uhlom naklopenia motocykla v zákrute je prípadné brzdenie a zrýchľovanie limitované pre udržanie stability a nerušenie motorkára náhlym brzdením, alebo zrýchľovaním. Adaptívny tempomat reaguje iba na pohybujúce sa vozidlá. V prípade stojacich vozidiel musí reagovať jazdec. Adaptívny tempomat je podriadeným systémom, nad ktorým možno kedykoľvek prebrať kontrolu, celá zodpovednosť za jazdu ostáva na pleciach motorkára.