Viac ako zvláštne tvary a reklamované schopnosti elektrického pickupu na ceste aj v teréne zaujalo číslo s testom nerozbitných okien, ktoré nevyšlo podľa predstáv.
Tesla mala vo štvrtok 21.11. veľký večer, keď predstavovala svoj očakávaný elektrický pickup. Najskôr šokovala hranatými tvarmi, ktoré by sme prisúdili konceptu z rokov 80-tych. Potom prišiel "zlatý klinec" v podobe ukážky odolnosti nerozbitných okien. Musk v poradí druhý neúspešný pokus komentoval slovami "Neprešlo to (kovová guľa) cez (okno)...". Skúšanie odolnosti skla pred publikom si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.
Na papieri reklamované schopnosti Cybertrucku sú už podstatne lepšie. V zrýchlení z 0 na 100 km/h sa veľký pickup vraj nezľakne ani Porsche 911. Na 96 km/h (60 míľ/h) zrýchli za 2,9 s vďaka trojici elektromotorov. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 209 km/h a na jedno nabitie prejde viac ako 800 km. Ide naozaj o nadpriemerné parametre, najmä keď zoberieme do úvahy schopnosti pickupu zvládať aj terén. Za túto najsilnejšiu verziu si Tesla vypýta 70 000 dolárov (63 000 eur). Okrem toho budú k dispozícii aj výrazne lacnejšie modely s kratším dojazdom a iba jedným elektromotorom, poháňajúcim výlučne kolesá zadnej nápravy. Za 40 000 dolárov (36 000 eur) dostane zákazník polovičný dojazd 400 km a vozidlo s výrazne slabšou akceleráciou. V ponuke sa objaví aj stredný variant s dvoma elektromotormi a dojazdom 480 km.
Tesla Cybertruck (13 obrázkov v galérii)
V teréne sa pickup spoľahne najmä na svetlú výšku približne 40,5 cm, predný nájazdový uhol 35° a zadný nájazdový uhol 28°. Na prezentácii nebol ukázaný interiér, ale odhaľuje nám ho aspoň jedna oficiálna fotka. Aj vo vnútri nájdeme výrazné hrany, veľký dotykový displej a.... už v podstate nič. Volant je vzhľadom k veľkosti vozidla malý a tvarom trochu pripomína volant F1. Otázne je, či sa Cybertruck dostane s nezmeneným interiérom aj do sériovej výroby. Tá by mala začať v roku 2021.