S úsekovým meraním rýchlosti sa znovu začne v najbližších týždňoch, navyše pribudnú nové merané úseky. Do konca roka ich teoreticky môže byť až šesť.
Úsekové meranie rýchlosti nie je vo svete žiadnou novinkou. Bežne ho využíva napríklad rakúska polícia. Princíp merania je jednoduchý. Na vjazde do meraného úseku je umiestnená kamera, ktorá identifikuje jednotlivé vozidlá podľa evidenčného čísla. Na konci úseku sa nachádza ďalšia kamera a polícia má tak prehľad, ako dlho trvalo konkrétnemu autu, kým daným úsekom prešiel. Počítač už potom ľahko vyhodnotí priemernú rýchlosť vozidla a zistí prípadné prekročenie rýchlosti.
Úsek Ostředek a Šternov
Rovnakú technológiu začali využívať aj v susednej Českej republike. Úsekové meranie využívali už v minulých rokoch na rekonštruovanej diaľnici D1 a v najbližších mesiacoch sa k nemu vrátia. Na úsekoch medzi Ostředkem a Šternovom, medzi Velkým Meziříčím a Lhotkou budú kamery opäť sledovať premávku. Od apríla pribudne aj ďalší meraný úsek medzi Hořicami a Koberovicami. To však nemusí byť všetko.
Velký Meziříčí - Lhotka
Podľawebu Českej televízie by sa mohlo na prelome apríla a mája merať na úseku medzi Jihlavou a Velkým Beranovem. V polovici roka by mohol pribudnúť úsek Humpolec - Větrný Jeníkov a uvažuje sa aj nad úsekom Devět Křížů – Ostrovačice. O rozosielanie pokút sa starajú miestne samosprávy, ktoré kvôli tomu prijímajú nových zamestnancov. Cieľom merania je zvýšiť bezpečnosť cestárov a znížiť počet dopravných nehôd, po ktorých sa tvoria dlhé kolóny. Podľa portáluAuto.cz až 40 percent pokutovaných vodičov je zo zahraničia. Vymôcť pokutu sa podarí v 70% prípadov. Vymáhanie pokút od domáci vodičov je o niečo úspešnejšie, keď pokutu zaplatí 80 – 90% z nich.
Hořice a Koberovice
“Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a záznamov zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.”