Tvrdenie, že pickupy sú iba veľké a nemotorné, nemusí byť pravda. Austrálsky pretek SuperUte dokazuje všetkým opak.
Šmyky, rev motorov, rezanie zákrut. Toto všetko bolo kedysi výsadou bežných automobilov. Fantázií sa však medze nekladú, a tak budeme tento rok môcť sledovať austrálske preteky úžitkových vozidiel už druhýkrát. Nový pretek s názvom SuperUte spája dva na prvý pohľad nespojiteľné svety. Preteky pickupov s nákladom alebo po teréne by sme očakávali. V novom preteku sa však proti sebe postavia jazdci v upravených vozidlách na asfalte a bez kíl navyše.
Napokon, nemôžeme sa ani čudovať, že takýto pretek vznikol. V Austrálií patria úžitkové pickupy medzi jedny z najobľúbenejších karosárskych spracovaní. Takmer každé piate auto predané na najmenšom kontinente je práve pickup. Bolo teda len otázkou času, kedy pre nich vznikne aj samostatný pretek.
Všetky autá v seriáli SuperUte musia spĺňať presné špecifikácie. Medzi ne patrí napríklad naftový motor s výkonom 250 kW a krútiacim momentom 680 Nm. Hmotnosť auta musí byť presne 1800 kg. Momentálne sa súťaže účastní už 6 rôznych úžitkových modelov, a to Ford Ranger, Toyota Hilux, Isuzu D-Max, Holden Colorado, Mazda DT-50 a Mitsubishi Triton.
Práve značka s tromi diamantmi poslala do súťaže svojho nového hráča iba pred pár dňami. Nový Triton sa stane súčasťou tímu Triton Racing. Jazdiť na ňom budú mená ako Elliot Barbour, Cameron Crick alebo dvojnásobný šampión Rally Dakar, Toby Price. Oproti dvom už existujúcim modelom pretekárskeho Tritonu bude mať nová verzia lepšie pneumatiky, nižšiu svetlú výšku a hlučnejší výfuk.