Talbot Lago T 26 GS bol ozdobou podujatia v Brne. Pochváliť sa môže oceneniami z tých najprestížnejších svetových podujatí veteránov, aj preto prinášame v skratke históriu tohto konkrétneho vozidla. Továreň Talbot-Lago dodala 8.10.1948 šasi vozidla do firmy Figoni Falaschi ako v poradí tretie vyrobené auto z celkovo desiatich v tomto roku. Karosériu už namontovali na šasi číslo 110103 na objednávku prvého majiteľa, pána Fayollea. Auto bol prvýkrát vystavené na autosalóne v roku 1949. Potom vystriedalo niekoľkých majiteľov.
Foto: Marian Bazala
V rokoch 1956 až 1960 ho vlastnil Ron E. Albeem. Z toho až 2,5 roka strávilo v oprave v Pasadene. Po oprave počas skúšobnej jazdy nabúral prednú časť mechanik a majiteľ o vozidlo stratil záujem. 9.3.1960 kúpil vozidlo pán Lock, ktorý ho nabúrané uschoval. Po jeho smrti v roku 2011 sa jeho manželka Betty rozhodla auto opraviť a zverila ho do rúk reštaurátora, Mike Regalia. V demontovanom a neopravenom stave sa ho potom z finančných dôvodov rozhodla predať.
Foto: Marian Bazala
V roku 2015 Talbot kúpili súčasní majitelia, František a Robert Kudela. Po jeho celkovej renovácii v Chropyňských strojárňach sa vozidlo zúčastnilo slávneho podujatia Pebble Beach Concours d'Elegance, kde získalo ocenenie First in class a nomináciu Best of Show. Titul Best of Show získalo na podujatí Chantilly Arts & Elegance Richard Mille a v septembri 2019 rovnakú cenu Salon Privé Concours d'Elegance Blenhiem.
Rok výroby: 1948
Motor 6V, 2x OHV
Objem valcov: 4482 cm3
Výkon: 145 kW/4 200 ot/min
Max. rýchlosť: 200 km/h