Nebezpečenstvo vyplývajúce z príliš hladkej pneumatiky je väčšie, ako si mnohí myslia. Podľa najnovšieho výskumu si u nás do auta s nezákonným dezénom aj tak sadá päťkrát viac vodičov ako v Česku.
Najnovší prieskum kampane Vision Zero spoločnosti Continental ukázal, že slovenskí vodiči riskujú život oveľa viac ako tí českí. V rámci vízie zníženia nehodovosti na cestách na nulu sa spoločnosť rozhodla preskúmať stav pneumatík u viac ako 1600 vodičov v mestách po oboch našich krajinách. Výsledok bol zarážajúci. Spomedzi približne 700 kontrolovaných áut na Slovensku sa až pri desiatich ukázalo, že ich dezén je nižší ako zákonom stanovený minimálny limit 1,6 mm. Vzhľadom na štatistickú vzorku ide o relatívne vysoké číslo. V súčasnosti je na Slovensku evidovaný približne milión vozidiel. Najviac opotrebované pneumatiky mali vodiči v Banskej Bystrici, najmenej sa tohtoročná zima dotkla Bratislavy.
V Česku takéto autá objavili iba dve. I keď je hĺbka letných pneumatík zákonom stanovená na spomínanú úroveň najmenej 1,6 mm, takto nízky dezén sa neodporúča z bezpečnostného hľadiska ani v lete.
Ďalším parametrom je zmes pneumatiky, ktorá môže zavážiť. Keď sa dezén na zimnej pneumatike dostane pod úroveň 3 mm, nesmie sa podľa zákona používať na snehu ani ľade. De iure teda jej použitiu v lete nič nebráni. Mnohí vodiči tak s cieľom ušetriť "dojazďujú" nepoužiteľné zimné pneumatiky v teplejších ročných obdobiach. Continental uvádza, že brzdná dráha takýchto gúm je o 10-20 metrov dlhšia v porovnaní s letnými. Navyše sú hlučnejšie a v zákrutách oveľa nebezpečnejšie. Vodiči by preto mali dobre zvážiť všetky pre a proti, čo sa týka správneho obutia.